/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Påkørt af sneplov.
Fra : Caam2
Vist : 579 gange
200 point
Dato : 24-03-13 14:38

Har i weekenden konstateret at min bil er blevet påkørt af en sneplov/fejemaskine.
Det private firma der står for snerydningen har besigtiget skaderne og nægter et hvert kendskab til dette, trods der ingen tvivl er om at de er de skyldige. Nu er problemet at bilen kun har ansvarsforsikring da det er bil nr 2 og sjældent kører. Vores nabo har også fået skader på deres bil.
Nu er spørgsmålet hva gør man lige ?. Melder man skaden til politiet som hærværk, eller hva ???
Det pågældende entrepenørfirma har ikke det bedste ry og har tideligere været i politiets søgelys...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-03-13 15:11

hvis du vil videre med sagen, er du nødt til at gå den vej. men det er op ad bakke for dig, for politiet bruger ikke mange resourcer på den slags, og hvis der ikke er vidner, kommer du nok ikke så langt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-13 15:12

Meld det til Kommunen, det er dem der står for snerydning.
Også dem der skal betale frostskader, hvs du kører i et hul på vejen.
Ellers hiv dem i retten.
.

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 24-03-13 15:36

Det er et privat firma, der rydder fortove for private.
De skal ned med nakken, koste hva det vil...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-13 15:46

Anmeld det til Politi og derefter op til din forsikring, du må kunne få en eller anden form for Retshjælp af dem, det må være nemt at bevise, når i er 2 om det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-13 16:19

Citat
nægter et hvert kendskab til dette, trods der ingen tvivl er om at de er de skyldige

Tvivl er der jo åbenbart - ellers nægtede de vel ikke

Hvis ikke du kan BEVISE det - så glem det og betal - ellers er det jo blot extraomkostninger....

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-03-13 18:53

Jeg ville først undersøge om du har retshjælp. Så anmeld skaden til politiet som flugtbillist. Hvis politiet ikke/kan vil gøre noget, men der er beviser (det kunne jo også være en anden alm bil) ville jeg kontakte virksomheden skriftligt med diverse beviser og foreholde dem om civilt søgsmål. Følg det måske op med en personlig kontakt og økonomisk retskrav.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-13 19:24

Citat
Jeg ville først undersøge om du har retshjælp
Så skal sagen ende i retten, ellers dækker retshjælp ikke... alt inden retssagen hedder juridisk bistand, og det dækkes som sagt ikke.

Drop sagen, med mindre det er en meget bekostelig rep. der skal til. Tal med politiet, men forvent ikke hjælp derfra.

For nogle år siden fik vi ridset bilen i vores private indkørsel, ridsen passede præcist med postbudets cykel - der hvor de har en holder til tasken, (vi havde flere gange bedt ham om, at stille cyklen ude på vejen) men de nægtede og så kunne vi intet stille op, det var ord mod ord, at der ikke havde været andre i vores indkørsel

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-03-13 19:36

Hvis du havde fuld forsikring på bilen, ville dit forsikringsselskab have ordnet sagen . Formentlig via de andres ansvarsforsikring. forsikringsselskaberne taler jo let og sagligt med hinanden .

Men da du kun har ansvarsforsikring, må du klare sagen selv. Det vil i yderste konsekvens betyde advokat og søgsmål i retten. Det tager lang tid og risikere at koste penge for dig.

Modpartens forsikring kender spillets regler og gider sikkert ikke tage din private henvendelse aklvorligt. De ved man slipper bare ved at nægte, eller undlade at reagere. .

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-03-13 08:56

Der findes firmaer, som har "gode erfaringer" med, at du bare kan køre en retsag, som hurtigt løber op i 10.000 kr. De griner af en lige op i ens ansigt - da de siger det med et smil på læben. Når man kører en retsag, kan man jo aldrig være sikker på at vinde, så ofte afholder man sig fra, at prøve det.

For et par år siden var min jolle og motor til eftersyn hos Floor Bådcenter i Randers. Mandag formiddag ringede han, at min båd var klar til afh. motoren - til 28.000 kr. var dog blevet stjåldet i weekenden. han havde ladet den stå uden for, hvor hans forsikring ikke dækker.
Ja det er sgu ærgeligt, sagde han med et smil på munden, men jeg kan ikke hjælpe dig!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-03-13 10:33

Citat
For et par år siden var min jolle og motor til eftersyn hos Floor Bådcenter i Randers. Mandag formiddag ringede han, at min båd var klar til afh. motoren - til 28.000 kr. var dog blevet stjåldet i weekenden. han havde ladet den stå uden for, hvor hans forsikring ikke dækker.
Ja det er sgu ærgeligt, sagde han med et smil på munden, men jeg kan ikke hjælpe dig!

Det prøvede min direktør for 25 år siden hvor vi andre i en periode skulle holde os på afstand af ham hvis vi ville beholde jobbet og livet.

Her var det en Audi som biltyven ydermere havde smadret.

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 25-03-13 18:53

Har idag fået optaget rapport på sagen og venter på en kopi med posten, inden vi gør yderlige i sagen...

Mon entrepenørens bil en dag ligner vores ???