/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Never ending story.
Fra : LuffeA
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 21-03-13 08:09

Vi tager den herfra:
http://www.kandu.dk/Spg164036.aspx

Efter at man havde konstateret en diskusprolaps blev jeg sendt til et rygcenter hvor lidelsen blev frikendt, en almindelig fysioterapeut mente at kiropraktoren kunne klare det nummer.
Det kunne han ikke, tværtimod blev min motorik værre efter behandlingerne og jeg fik flere smålammelser og desuden ubehagelige blackouts, hvilket jeg ikke laster kiropraktoren for.

Nå, min sagsbehandler forlangte så en helhedsundersøgelse, der kun bestod i EKG og blodtryk.....ikke spor andet, hvorefter min læge sagde at jeg ikke fejlede noget trods gigt og diskusprolaps.........han foreslog så at jeg skulle tage lykkepiller

-Jeg vil sgu ikke æde det lort, sagde jeg og spurgte så om fornyet undersøgelse hos neurolog, hvilket han sagde ja til.
Jeg veeeeeeentede i 3 uger på en indkaldelse og spurgte så lægesekretæren om den var bestilt.
Nej, det var den ikke...........

skiftede jeg læge.
Denne talte med en neurolog som uden at have undersøgt mig mente at min svimmelhed skyldes balanceorganerne, så nu har jeg talt med den ørelæge jeg var hos for et år siden, hun fattede ikke henvisningen men gav mig så en tid efter påske.

Summa summarum, halvandet år hvor læger har ignoreret hvad jeg fortæller, herunder manglende evne til at arbejde grundet min motorik og lammelser.
Det samme rammer iøvrigt mange andre da forskellige artikler som jeg har læst tydeligt viser at lægerne ikke er dygtige nok til at anerkende fysiske lidelser der påvirker nervesystemet og alt for tit giver psykiske diagnoser for at slippe af med folk og så sender dem tilbage til jobcentret med det stempel.

Jeg skal dæleme give dem kamp til stregen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-13 09:18

Hvor er det forbandet, at man altid skal kæmpe for at blive hørt/behandlet/taget alvorligt!!!!

Nu har jeg ikke læst din anden tråd, men vil opfordre dig til at melde dig ind her

http://www.k10.dk/

Det er gratis, og dem der hjælper dig, er folk der selv har været hele turen igennem.

Rigtig god bedring.

PS, for mange år siden faldt min mand, efterfølgende kom han til kiropraktor, men desværre fik han det endnu værre - diskusprolaps - det havde han ikke inden behandlingen, så det er ikke altid af det gode at få behandlinger hos kiropraktor... min mand oplevelse er ikke enestående, jeg har arbejdet i et firma, hvor vi hørte mange af den slags "fejlbehandlinger"

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 21-03-13 09:32

Hej LuffeA,
Det skal du sku ikke finde dig i og LuffeA hvor gammel er du nu?
Hvis du har en diskusprolaps skal du sku til en læge på sygehuset for at få taget nogle røngenbilleder det kan en fysioterapeut ikke frikende dig for kiropraktoren kan ikke klare det, du skal holde dig langt væk fra kiropraktorer.
sagsbehandler forlangte så en undersøgelse det er bare ikke nok, hvis din egen læge ikke mener at du har brug for en undersøgelse, så er det med at finde en anden læge der vil sende dig ud på sygehuset.
Jo længer det trækker ud før der bliver lavet noget ved det bliver det meget sværre at få en ordentlig hjælp og hvis du mener at du er berattigt til en førtidspension så er det sku nu du skal igang med dine undersøgelser ellers kan du godt glemme at få hjælp.
Det er godt at du vil give dem kamp til stregen, du skal ikke finde dig i sådan en behandling.
Mvh: Alan57

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 21-03-13 10:41

Luffe A

Ikke at det er nogen som helst trøst, men jeg ventede i 9 årpå operation for diskusprolaps,
nemlig fra 1967 til 1976.

Var hos et hav og læger til et hav af undersøgelser, hvoraf jeg specielt husker en ortopædisk overlæge på Køge sygehus. Han gav mig Stesolid (som jeg ikke tog) for mine smerter.

Fik hyppige blokader hos egen læge, blokader som havde 0 virkning. Jeg tåler ikke morfin og lign., så der var ingen mulighed for effektiv smertelindring.

Jeg kunne hverken gå, stå, sidde eller ligge mere end højst 20 min ad gangen, blev transporteret rundt i kørestol, og livet i det hele taget var et helvede på jord.

Til sidst ville min læge indlægge mig på Glostrup sygehus - jeg ventede og ventede og ventede endnu længere på indkaldelse, og da jeg løb tør for tålmodighed, kontaktede jeg sygehuset og fik at vide, at indkaldelsen var kommet tilbage med "Adressaten ubekendt" og at de for over 4 mdr siden havde sendt returbrevet til min læge. Da jeg så fik fat i kraven på ham, viste det sig, at jo, ganske rigtigt, der lå det i min journal. Jeg havde i mellemtiden været hos ham utallige gange, men han syntes ikke det var ulejligheden værd at oplyse mig om postens slendrian - jeg havde på det tidspunkt boet på adressen i ca. 5 år.

Jeg kontaktede Glostrup igen og blev indlagt ekspres, fik foretaget en myelografi (rygmarvsprøve)hvor man meget tydeligt kunne se prolapsen, opereret 2 dage efter, og dagen efter igen kom lægen, som havde opereret mig på stuegang og sagde (husker det ordret): Det var den største prolaps jeg nogensinde har set. Den må have gjort djævelsk ondt. Hvorfor i alverden er De ikke kommet noget før?"

Og hvad siger man så?

Smerterne lettede en del efter operationen, men forsvandt ikke. Året efter fik jeg lavet en ny
myelografi, men der var og er ikke mere at gøre for at bedre tilstanden.

Denne historie fra det virkelige liv illustrerer vist glimrende lægestandens synspunkter på rygsmerter. Når en ortopædisk overlæge kan stikke én en håndfuld nervepiller mod diskusprolaps, så er vi langt ude.

Jeg håber i hvertfald for dig, Luffe, at du slipper meget hurtigere igennem SYSTEMET, for tiden med de meget kraftige smerter og andre gener en diskusprolaps giver, er en uendelig lang vandrig i hedt ørkensand. Jeg var i hvertfald ikke helt fri for at tænke - bare indimellem - på at tage livet af mig. Men jeg var kun 35 og havde 4 børn. De er grunden til at jeg nu kan skrive denne rædselsberetning.

Held og lykke og pøjpøj
Vh
jeanettesmor

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-03-13 14:23

Citat
Nu har jeg ikke læst din anden tråd, men vil opfordre dig til at melde dig ind her

http://www.k10.dk/

Jeg kan også varmt anbefale dig, at melde dig ind på K10.dk

Dér vil du bl.a. finde ud af, hvordan du bør køre sagen i kommunen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-13 14:28

@alan57.
Jeg er lige fyldt 60.
Hele min rygsøjle fra top til bund er blevet MR-scannet, i to omgange hvor jeg så måtte vente 2-3 måneder, som de skrev i indkaldelsen var det "ikke livstruende".
Man skal vente en måned til at få tid hos en specialist, som bestiller en scanning som der så er ventetid på, hvilket harmonerer dårligt med regeringens planer med at folk kun kan få sygedagpenge i et halvt år medmindre det er livstruende sygdomme.
Det er jeg så ikke ramt af da jeg jo var på kontanthjælp da jeg blev syg......min sagsbehandler har endda sprunget et par 3-månedersmøder over idet det gik så langsomt

Og bliver jeg endelig erklæret delvis uarbejdsdygtig kan man jo ikke få flexjobs efter de 60 år.......der er sgu et hul der skal stoppes der sammen med at de sætter pensionsalderen op til 67

@jeanettesmor.
Det var da en utrolig omgang
Jeg er så løbet ind i det "problem" at jeg ikke har smerter, men til gengæld løber mine øjne og ørerne hyler når jeg har det allerværst.........det kan lægerne ikke forstå

Nå, men i det hele taget tager jeg det med godt humør, selv om jeg må undvære mine lange spadsereture hvor jeg indimellem føler at min krop er gele` og derfor vakler som en fuld.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-03-13 15:22

Luffe gør som jeg gjorde.

Jeg har slidgigt alle vegne og jeg var ansat på 3 forskellige skoler for at have et fuldtidsjob. Det holdt jeg til i 5 år og så sagde kroppen stop. Lægen sagde førtidspension, men jeg fik afslag. Så foreslog de flextid og jeg blev sendt til læger. Kors i hytten, sikke et rend.

Jeg ved at det er ganske almindelige fornuftige mennesker som sidder i kommunerne. Og de elsker ordentlig besked.

Så jeg satte mig til at beskrive min dagligdag. Det er ligemeget hvad lægerne siger, de har ikke din dagligdag.

Så skriv en dagbog. Hvordan klarer du person hygiejne. Hvordan med bad, vaske hår, barbere dig. Vær ikke genert, bare skriv nøjagtig hvordan det føles og opleves.

Mine læger skrev at jeg klarede mig fint, men jeg blev godkendt til 50% flexjob. På grund af min beskrivelse af min dagligdag. For det var noget en sagsbehandler kunne forholde sig til.

Så gå du i gang med at beskrive dine dage. Når du har glort det i en uge, så send beskrivelsen til din sagsbehandler. Eller endnu bedre, aflever den personligt. Giv din egen læge en kopi.

Så held og lykke med det og hold os orienteret. Og har du brug for hjælp så send en PM.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-03-13 17:48

Citat
Jeg ved at det er ganske almindelige fornuftige mennesker som sidder i kommunerne. Og de elsker ordentlig besked.

Der findes sikkert nogle, men det kan nogle gange føles som om, at der er langt imellem dem, og desværre styres kommunerne oftest af kassetænkning.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-03-13 18:23

Uden at kommentere tråden, vil jeg bare sige: LuffeA, jeg føler med dig og ønsker dig al mulig held og lykke på din vej igennem systemerne.

Citat
Jeg skal dæleme give dem kamp til stregen
Sådan..!

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-03-13 14:20

Citat
Uden at kommentere tråden, vil jeg bare sige: LuffeA, jeg føler med dig og ønsker dig al mulig held og lykke på din vej igennem systemerne.

Citat
Jeg skal dæleme give dem kamp til stregen
Sådan..!

Mvh.
Tommy.

Herunder hører at de ikke skal futte min hjerne af med nervepiller når der er andet galt.
Iøvrigt har Mette Frederiksen fortalt jobcentrene at de ikke mere må bruge nervepiller som pression overfor folk så længe det kun er på løst grundlag fra en almindelig læge.

Jeg ved også at jeg kan søge førtidspension på nuværende grundlag, men i det øjeblik processen indledes er det ikke tilladt for mig at indhente yderligere oplysninger.

Det er blot en mærkelig "forretningsgang" der er dikteret i behandlingssystemet.

Jeg fandt jo en reumatolog i efteråret, han var den første der tog mig seriøst efter undersøgelse og derfor sendte mig til nakkescanning, derefter blev resultatet kigget på af kirurger, men de afviste at gøre noget. Han sendt mig så på rygcentret der kun foreslog kiropraktor og ignorerede det andet.

Jeg ringede så til ham omhandlende den virkningsløse behandling, men fik så at vide at når rygcentret havde gjort deres var det ude af hans hænder...................og så landede jeg som omtalt hos min egen klamphuggerlæge igen

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-03-13 14:31

Citat
Jeg ved også at jeg kan søge førtidspension på nuværende grundlag, men i det øjeblik processen indledes er det ikke tilladt for mig at indhente yderligere oplysninger.

Det har du ikke ret i.

Hvis du søger en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag kan du komme med nye oplysninger lige til det tidspunkt hvor sagen skal for pensionsnævnet (eller hvad de nu kalder sig i din kommune).
Men kommunen må ikke indhente yderlige oplysninger.

Problemet kan jo så være, at du ikke ved hvornår det er sidste chance, det kan være 14 dage fra ansøgningstidspunktet, eller 3 mdr.

Alt dette kan du få meget mere at vide om på K10.dk .

Har du fået aktindsigt i din sag?

Og du husker vel. at få kvittering på ALT hvad du afleverer på kommunen?

Og undgå telefonsamtaler med kommunen.
Det er så pokkers svært bagefter, at dokumentere hvad der blev sagt.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 22-03-13 17:39

Hej LuffeA.
Jeg syntes at du skal have fat i en læge der vil give dig en hel del medicin af Morfingruppen mindre kan ikke gøre det, jeg håber at du bor i eller ved KBH: for der er et par stykker af den slags læger hvis nok 3-4 stk ældre læger der vil give dig den slags medicin, nu kan jeg sku ikke huske hvad de hedder eller hvor de bor jeg havde ellers fået skrevet dem ned, jeg fik deres navne da det var mening at jeg skulle flytte til KBH: fordi jeg skal bruge den slags medicin, da jeg er narkoman og ikke ville gå og købe disse ting derfor fik jeg at vide hvilke læger jeg skulle tale med endda i flere byer, men mest i KBH:
alan57.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 22-03-13 18:18

alan57

LuffeA skriver netop at

Citat
Jeg er så løbet ind i det "problem" at jeg ikke har smerter

så han har vel ikke brug for morfin?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-03-13 19:06

Citat
så han har vel ikke brug for morfin?

Jeg er nu stærkt fristet til en bedøvende hestekur idet samtlige følenerver i min krop knurrer og prikker mere eller mindre døgnet rundt og indimellem holder mig vågen om natten.

Øv....