/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
reparation af Roland EP 50
Fra : xequenze
Vist : 305 gange
20 point
Dato : 20-03-13 11:50

Hej alle
For nogle år siden købte jeg et Roland EP el piano. Desværre er der 2 toner der helt har opgivet at sige noget. Jeg har 2 problemer:
1 Hvordan åbner jeg et sådan el piano; har desværre ingen service manual og da pianoet er udgået for længst (er fra 1986 så at sende det til reparation kan næppe betale sig) kan jeg ikke finde en service manual på nettet. Jeg sender gerne billeder af pianoet. Der er adskillige skruer som holder det sammen men jeg behøver vel ikke at skrue alle ud for at se dyret indeni??
2 Har nogen gode forslag til hvad man gør for at få de 2 toner til at give lyd fra sig modtages de med taknemmelighed!
Hilsen
Peter

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 20-03-13 14:35

hej
i hvilken ende bor du i landet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-03-13 14:48

Manual? ftp://ftp.roland.co.uk/productsupport/EP-50/01_EP-50_OM.pdf

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-03-13 15:03

Prøv at kigge på http://www.youtube.com/watch?v=bXb7KCsOG8c

måske noget der?

Kommentar
Fra : xequenze

Dato : 20-03-13 19:28

Tak for reaktionerne.
Til Katekismus: Jeg har tidligere downloadet "Owners manual til pianoet". Det siger desværre intet om hvordan man reparerer eller åbner det. Youtube klippet har jeg set; Det kræver flere skruer løsnet for at åbne det end det på klippet. Har alelrede fjernet ca 15 skruer ovenpå uden noget åbenbarede sig.
Jeg bor på Lolland