/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem kender til Meincke familien
Fra : inge_meincke
Vist : 1772 gange
20 point
Dato : 07-06-03 13:39

Jeg slægtsforsker i Meincke familien, som henholdsvis kommer fra Lolland. Den har dog spredt sig til Jylland og København (Frederiksberg & Lyngby bl.a.).
Min stamfader hed Peder Heinrich Meincke, f. ca. 1782 i Rensburg, Holstein, Tyskland. Han blev gift med Maria Kirstine Slöcker (1785-1841) i Nakskov, Lolland og de fik 9 børn. Peder Heinrich Meincke var snedkermester i Nakskov, og efter 1855 er han ikke at finde i byen. Måske er han død? Alle sønnerne; Jens Peter Meincke, Frederik Henschel Meincke, Rejnholdt Hevidor Meincke (1825-1899) og Anthon Edvard Meincke (1830) blev alle snedkere. Anthon Edvard Meincke flyttede til København/Frederiksberg og ændrede efternavnet til Menke. Han skulle være gift med en islænding. Min gren stammer fra Rejnholdt Hevidor Meincke (1825-1899), som blev på Lolland og var snedker og høker i Vestenskov på Lolland.
Der er et våbenskjold i Meincke familien, som stammer fra Tyskland. Jeg har modtaget billede af det fra Australien og ved at det stammer fra Peder Heinrich Meincke's familie. Han skulle have haft det med til Danmark. Våbenskjoldet kan ses på min hjemmeside: http://inge-meincke.tripod.com/slaegtsforskning/slaegt.htm

Jeg vil høre om nogen kender noget til dette våbenskjold og om nogen kan hjælpe mig videre med at finde frem til skjoldets historie samt familiens. Jeg høre også gerne fra folk som har kendskab til familien.
Mvh. Inge Meincke Jørgensen

Kommentar
Fra : Sadolin

Dato : 07-06-03 15:51

Hej Inge.

Har du brugt www.gencircles.com , der ligger:

34 personer med navnet "Meincke"
182 personer med navnet "Meinke"
111 personer med navnet "Meinecke"
56 personer med navnet "Meineke"

Måske kan nogle af disse mange personer lede dig videre!

Mange hilsener

Nikolaj Sadolin

E-mail: nsadolin@hotmail.com
Webtree: www.gencircles.com/users/onetree/1

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-06-03 18:48

Fundet på Reventlows hjemmeside
http://www.reventlow.dk/cgi-bin/igmsrch.cgi

jeg ved ikke om det er aner til din gren af Meincke men et forsøg .

Meincke, Charlotte Sophie b. 8 Dec 1811 København d. 24 Jun 1872 Rom
Meincke, Heinrich b. d. 1681
Meincken, Sophia b. 17 Apr 1662 Flensborg d. 14 Aug 1726 Flensborg
Senta

Kommentar
Fra : inge_meincke

Dato : 16-11-05 14:37

Jeg har siden fået lidt større viden. Min webside er flyttet: www.meinckedesign.dk/tripod.
Jeg er dog fortsat interesseret i oplysninger om MEINCKE familien, som primært kommer fra Lolland (Tyskland, med stamfaderen indtil nu).

Mvh.
Inge Meincke Jørgensen