/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Midlertidig adresse flytning
Fra : Donandres
Vist : 831 gange
20 point
Dato : 19-03-13 18:49

Hej folkens,

Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg har to spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Det første spørgsmål er: Jeg er pt. udvekslingsstuderende i USA. Inden jeg tog afsted til USA kig min kæreste og jeg fra hinanden, og jeg har derfor ikke noget sted i Danmark hvor jeg har adresse (udover hos hende, men den skal jeg have flyttet). Jeg har hørt at jeg ikke må flytte den hjem til mine forældre da Skat vil det se det som skattesnyd, da jeg læser i Aarhus. Men mit problem er at jeg skal have flyttet min adresse midlertidigt hjem til mine forældre. Er der nogen der ved hvor og hvordan man kan gøre det?

Mit andet spørgsmål går på følgende: Når jeg vender hjem til Danmark har jeg tænkt mig at bo hos en kammerat indtil jeg finder en lejlighed. Da jeg desværre ikke kan flytte min adresse hjem til ham (Der må kun være to på adressen, og de er i forvejen 2) vil jeg høre jer om der er noget man kan gøre? Kan jeg flytte min adresse hjem til mine forældre uden at bo der? Eller er der en anden løsning?

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-13 18:54

Du kan nøjes med at have din postadresse et sted uden at bo der.
Kommunen vil så spørge på adressen om du bor der eller kun har postadresse der.

Det er måske ikke det smarteste at have postadresse hos dine forældre.
Om det går hos din kammerat ved jeg ikke

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-03-13 18:59

Jeg mener du kan blive registreret som hjemmehørende i Danmark hos kommunen. Det er vel det du har brug for. Når du kommer fysisk til Danmark finder du jo en bopæl.

Kommentar
Fra : Donandres

Dato : 19-03-13 18:59

Men jeg skal jo så bare have gjort mig adresseløs eller hvad?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-03-13 19:36

du skal have din adresse der hvor du rent fysisk bor, så du skal flytte den til usa.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-03-13 03:14

Citat
du skal have din adresse der hvor du rent fysisk bor, så du skal flytte den til usa.

Det er korrekt. Men du kan få dig registreret hos kommunen som hjemmehørende i Danmark, hvorved du kan opretholde evnt fordele ved at bo i Danmark, f.eks. skat, su. Det kan gøres hvis der er tale om et forudbestemt tidsbegrænset ophold som i dit tilfælde. Men tal med kommunen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-03-13 10:12

Som det er skrevet, tilmeld dig kommunens adresse. De gør andre der er boligløse. Hvis de ikke har en adresse så kan de ikke få penge/pension fra kommunen.

Du skal ikke flytte din adresse til dine forældre uden at undersøge hvad det betyder økonomisk for både dem og dig.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 20-03-13 10:14

spørg post danmark men håb at du får fat i en som ved noget

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-03-13 12:18

Du skal ikke spørge Postdanmark. De ved ikke noget. Dog kan du måske finde en i deres centraladministration. Hellere en befuldmægtiget i Borgerservice, som det hedder i dag.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-03-13 14:11

Spørg på dit uddannelsessted i Århus, de må da vide det.

http://jura.ku.dk/studerende/international/studieophold/praktiske_oplysninger/