/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Tilpas fotostørrelse i Paint.net
Fra : lyhne1
Vist : 479 gange
100 point
Dato : 17-03-13 14:43

Hejsa

Jeg ville lige høre jer herinde ad..
Jeg har to fotos i ret høj opløsning. (ca. 3700X5600 Pixel) som jeg gerne ville kunne printe ud i en lille størrelse (ca. 21X21 cm) uden at formindske detaljegraden.
Jeg er klar over at jeg må beskære billedet, da det skal være kvadratisk.

Jeg har forsøgt at gemme det, men jeg opnår en elendig opløsning (ca. 800X800)
Jeg har Paint.net, Paint og en Oficepakke til rådighed..

Jeg går ud fra det er virkelig simpelt, når man ved hvordan, men jeg kan ikke få det til at virke..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-03-13 15:53

indsæt det ubeskårne billed i 'Words' eller lign,
og udskriv,... det har jeg gjort med mange billeder uden (synlig) kvalitetstab.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-03-13 16:14

Nå,.. ja,. du skal selvfølgelig tilpasse størrelsen, så det bliver kvadratisk,
som fx. her i Photoshop.
http://peecee.dk/upload/view/404936

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 12-05-13 23:05

jeg kan kun sige at HP har nok et af de bedste foto pogrammer