/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
lyd på hjemmeside
Fra : stone47
Vist : 633 gange
500 point
Dato : 16-03-13 12:03

Hej Venner
Har bikset lidt med noget lyd.
Det kunne være sjovt hvis jeg havde en hjemmeside og min Amatør radios lyd kom ud på denne.
Som i ved kører min server nede i kælderen. jeg har kikket på noget webradio. først skal den kunne spille fra en stribe filer. så kommer direkte mikrofon senere.
Icecast2 er et godt bud.
Det kører nu på serveren, jeg skal lige lave porten ud gennem routeren så den kan ses udefra.
http://stoneplace.dk:8000
Så skal lyddelen isec2 lave en stream til Icecast2 serveren.
Herefter bør man kunne lave et link direkte til lyden.
Hilsen Steen
PS: Giv mig lige en melding først om den kan ses udefra??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-03-13 12:55

Citat
Icecast2 Status

AdministrationServer StatusVersion

Support icecast development at www.icecast.org

Er hvad der komme frem når jeg klikker på http://stoneplace.dk:8000

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-13 12:58

Pæn sort side

stenalderlogo icecast2 status

Lidt tekst i en pæn grå ramme med afrundede hjørner.

Set fra google chrome i win 7

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-03-13 13:04

Citat
Set fra google chrome i win 7

præcis det samme fra Microsoft Explorer og Firefox..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-03-13 13:46

Citat
Det kunne være sjovt hvis jeg havde en hjemmeside og min Amatør radios lyd kom ud på denne.

hvad sker der hvis du lægger dine 'Amatør radio' lydklip, (fx. MP3)
i mappen sammen med alt andet materiale til hjemmesiden,
- og linker til lydklippene, ?

- det virker fint i 'Kompozer'
http://mozilladanmark.dk/produkter/kompozer/

kan naturligvis også sættes til at starte samtidig med at sitet åbnes,
hvis det er meningen,..!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-03-13 13:48

ps. virker også fint her,.. i win 7 / Chrome

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 17-03-13 08:23

tak for info.
foreløbig lægger jeg nogle mp3 filer i et dir her er det bare konverteret til ogg filer.
Men som altid hej hej, skal det jo være mig der laver serveren der håndterer streemen.
jeg er kommet længere, en af årsagerne til at der ikke sker noget er:
Icecast2 er serveren som i viser mig den kører og det viser min server også.
Men når jeg læser i dens log fil har den startet med default og har ikke læst den setup fil den skal.
kan ikke finde den der er kludder i nogle rettigheder.
Jeg brugte så et modul ices2 til at sende til serveren.
Her er vist et bedre: http://idjc.sourceforge.net/tutorials_icecast.html.
Men det er jo bare for sjov, bagefter skal den sende lyden ud fra amatørradioens højtaler.
Så laver vi en hjemmeside der sender data ud af com porten og ind i radioen og den stiller på knapperne.
Så lige en knap der styrer et relæ der tænder og slukker.
sjovt hej hej.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-03-13 08:55

Ok noget virker.
jeg har vist fået styr på rettighederne.
http://stoneplace.dk:8000/testmusik.ogg
hilsen Steen
PC jeg lukker til omverdenen lidt senere.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-13 10:34

Flot sort flade, med flot lyd, og lidt styreknapper.

PS. Pas nu på du ikke render ind i noget KODA vrøvl.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-03-13 16:59

hej Eyvind
Ja ja jeg tager det væk ud til omverdenen.
status er.
Det virker fint men kun med Google Chrome starter den spiller med den sorte flade.
Jeg har lavet lidt forsøg winamp virker fint også så det er nok bedre.
ok Imponerende hvad men kan få ud af en gammelbærbar uden batteri.
webserver
mailserver
dnsserver.
mysqlserver
dhcp server.
sambafill server (nasserver)
og nu streeming lyd server
OK hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-13 17:11

Ja ja - men vi havde da en gammel IBM 133 Mhz med dobbelt netkort og den styrede netværk / mail /
hjemmeside / webcam (som hakkede lidt)
Der var også monteret harddisk skuffer som backup.
Den kørte med Linux SME 6

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-03-13 18:00

længe leve ubuntu.
jeg er meget spændt på om vi kan få den samme UBUNTU på tablet og smartphone og PC.
Læs på deres hjemmeside, men så vidt jeg forstår er der ikke engang en demo.
Jeg har ellers en gammel HTC der godt kunne laves om, jeg er bare ikke helt med på hvordan man gør.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-05-13 08:32

Nå det blev ikke til en Ubuntu telefon.
Købte en Huawei Honor 2 ( android 4 )
den er godt nok hurtig i forhold til den gamle, men det er også en quad processor.
Jeg har ikke været her så meget, har fået konen på syge hus.
Men jeg vender tilbage.
hilsen Steen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-13 11:51

Tillykke med din Huawei.
Og god bedring til din kone.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-05-13 12:14

tak tak vi ses