/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hulrumsisolering
Fra : Dieter
Vist : 614 gange
100 point
Dato : 15-03-13 14:22

Hviket materiale er mon det bedst egnede.
Jeg vil gerne bede om en saglig begrundelse = fordele og ulemper

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 15-03-13 15:15

Det er vaccum - da det er det "ingenting" der leder varmen dårligst, samt at det er det der er mest af i hele universet - Spøg til side.

Glasuldsgranulat/stenuldsgranulat er ikke helt tosset da det har en lav lambda-værdi, det er bandsikkert, inert, transporterer fugt, nemt at hælde ind i væggene.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-03-13 16:32

af de materialer der er til at komme i nærheden af, sådan rent prismæssigt, er det mineraluld der er det bedste valg,
men der findes også andre materialer, som f.eks papiruld. det er dog min mening, at et materiale der er tilsat kemikalier for at ændre på materialets egenskab, kan muligvis ændre karakter med tiden.
det kunne være at det disse tilsætningsstoffer nedbrydes over år, og dermed ændrer på egenskaberne igen i en uheldig retning.
man kunne også forestille sig, at der kan være en sundhedsskadelig afdampning fra materialet, hvilket der ikke er fra mineraluld, da det er et rent naturprodukt

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-13 10:27

Her kan du læse om mulighederne:

http://hulmursisolering-københavn.dk/hvilken-type-isolering-er-bedst-hvor/

Specielt denne, giver en rigtig god information:

http://www.findisolering.dk/hvilken-isolering-er-bedst

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 16-03-13 14:50

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-03-13 16:03

Selv tak Dieter.