/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Salg af hus
Fra : Ylwen
Vist : 418 gange
200 point
Dato : 15-03-13 11:38

Hej jeg er blevet skilt for ca. et år siden. Jeg har et hus sammen med min exkone som hun bor i nu. Vi har en restgæld til Realkredit Danmark på 1.1 mil. og jeg vil tro det i dag ville kunne sælges for 800.000,-

Min ex er ikke interesseret i at sælge, da vi ville komme ud med gæld på 300.000,- 150.000,- til hver. Jeg ville meget gerne videre i mit liv og er egentlig mest interesseret i at komme ud af det hurtigst muligt.

Kan man tvinge modparten til at sætte til salg?
Hvis vi fik solgt til 800.000,- med restgæld på 150.000,- til hver, ville det så blive som et RK lån eller ville det blive konverteret til et forbrugslån, med dertil sindsyge renter?

Håber der er nogen der kan give et bud :)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-03-13 11:41

Det kan aldrig blive et RK lån, da der jo ikke er nogen fast ejendom som sikkerhed, så det bliver et privatlån i banken.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-03-13 12:38

Det bedste bud vil være, at kontakte en advokat/advokatvagten for at få fuldstændig klarhed over de juridiske aspekter i sagen...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-03-13 16:40

du har ingen mulighed for at tvinge dineks til at sælge. men hvis du stadig betaler halvdelen, kan du jo stoppe med at betale. så kan det blive nødvendigt med et salg, og så må du tage det tab der kommer efter en tvangsauktion.
hvis gælden er samlet i et enkelt lån, vil kreditforeningen sikkert købe huset til 1,1 mill, men hvis der er mere end et lån, vil det blive købt for den højeste prioritet, hvilket kan medføre en meget stor gæld til jer begge.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 16-03-13 18:57

Hvis du får overbevist hende om at hun køber dig ud.

Så sørg for at få lavet de der husstands-rapporter og de andre papire man normalt ville. Hvis man sælger sit hus på "normal" vis til fremmede.
For er der noget galt og hun kan komme efter dig med retten på sin side. Så gør hun det nok.

Da det ses som en ganske almindelig handel mellem to parter. Der tages ikke hensyn til at du og hun har boet i huset og dermed bør kende huset minuser.

Du kan sikkert gøre det i dag uden hun kan nægte dig adgang. Da du også ejer huset. Så er de da i hus.