/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Alt i en pc'er
Fra : stefong
Vist : 2095 gange
50 point
Dato : 12-03-13 09:08

Hej

Vi er på udkig efter en alt i en pc til Ca 5-6 tusinde kr.

Lav blæser lyd
god skærm
Windows 8
Muligvis touch skærm

Vi har kigget på 2 modeller foreløbig. Men syntes det er lidt svært at lure hvad er godt og skidt.

MSI Wind Top AE2282-002EE
Lenovo IdeaCentre B540 2568-9FG

Håber der er nogen der kan hjælpe og har lidt erfaring på området.

Mvh Steffen.

På forhånd mang tak.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-13 10:42

Lenovo er ikke noget tosset valg.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-03-13 20:46

Hvad skal den bruges til ? - er det til at surfe på ?

Er det en stationær - eller skal den være bærbar ?

Skal den bruges til spil - skal man kunne koble den til et TV ?

Kommentar
Fra : stefong

Dato : 12-03-13 20:50

Skal bruges til surf og office og det skal være en stationær all in on pc

Ikke spille eller noget i den stil muligvis lidt Netflix

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-03-13 21:31

Normalt er skærmen uafhængig af computeren. Men tænker du at I vil købe en ny skærm med også ?

Ellers er det nemt at købe en computer som køles næsten lydløst - og de kan endda fåes med passiv køling - uden blæsere.

Hvor meget kan du samle selv ? - kan du skifte en CPU køler ?

Et helt tredje spørgsmål - hvor stor må "kassen" være ?

Kommentar
Fra : stefong

Dato : 12-03-13 21:33

Vi kigger på pcer hvor det hele sidder i skærmen.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-03-13 21:44

Ja, det er en af de områder det går rigtigt stærkt for tiden !!!

Hvad med en tablet ?

Ellers så kommer der en helt masse modeller indenfor de næste 2-4 måneder som er moderne tablets - som både kan køre Win8, har touchskærm, SSD drev m.v. Og de kan køre de gamle windows programmer. De vil være meget hurtigere end Ipads og de "gamle tablets".

Selv har jeg herhjemme et TV 37 tommer med en HDMI computer tilgang - via en ledning i væggen - som er koblet til en rigtig computer ude under trapperummet. Så jeg kan se alm. TV, men også surfe med en trådløs mus, og et flot appel tastatur. Gæster synes det er ret sejt at der er en rigtig computer inde i TV'et. Jeg bruger den også som harddiskoptager - til at vise Foto m.v.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-03-13 22:04

Lige lidt go'nat-læsning. Prøv at google "Microsoft Surface pro".

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-13 22:41

Ikke for at gøre dig ked af det................men kan den også lave aftenkaffe.

Kommentar
Fra : molokyle