/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Overspilning fra line out til computer
Fra : js2706
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 10-03-13 23:50

Jeg er i gang med at overspille mine gamle spole- og cassettebåndbånd til computer/cd. Når jeg overfører til min stationære, er der intet problem. Et kabel fra afspillernes line out til pc'ens line in. Men min bærbare pc har kun en mikrofonindgang, og her passer signalet fra båndafspillerne ikke - det er alt for kraftigt. Mit spørgsmål er: findes der et kabel eller lignende med et "dæmpeled", således at man kan tilpasse signalstyrken? På selve afspilleren kan udgangssignalets styrke jo ikke ændres (dæmpes). Jeg har ledt forgæves efter sådan en "dims" - findes den? På forhånd tak!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-03-13 00:59

Det er nemt at lave , men jeg tror ikke at det findes færdigt.

I princippet skal dr bare en spændingsdeler i hver af de to stereoledere. 10 kOhm og 500 OHm vil nok være passende. Det giver 1:20 som er 13 dB dæmpning.

Jeg har dog aldrig hørt om en bærbar, som kun har mikrofonindgang. Læs manualen godt. det kan være at samme indgang kan konfigueres til linieindgang.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-13 01:57

Du har glemt at skrive hvilken styresystem og lydkort som er på den bærbare
men du burde kunne gå til Kontrolpanel Lyd eller klikke på højtaleren ved uret, og der skrue ned for mikrofon indgangen, det kunne jeg da jeg overspillede cassete bånd til computeren som kørte med XP og brugte indbygget lydkort, første billede når du kommer til Lyde er til afspilning men du kan fra menuen gå til Indspilning og justere lydstyrke, jeg brugte mikrofon indgangen fordi det gav et bedre resultat at skrue ned i stedet for Line in som ikke skulle skrues ned, der var styrken høj nok men skrattede mere end mikrofonen når den blev skruet ned

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-03-13 09:50

Der findes måske et kabel fra line-out til USB

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 13-03-13 23:01

Et kabel line out/usb findes tilsyneladende ikke, og den løsning er nok heller ikke en mulighed rent teknisk, så vidt jeg har forstået. Jeg har 2 bærbare - på den største er der linieindgang, mens den mindste (en lille hp) kun har en mikrofonindgang. Nemmeste løsning er så bare at droppe den lille hp til dette formål.

Annuller spørgsmålet
Fra : js2706

Dato : 29-05-13 11:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål