/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 206 kan ik starte
Fra : Moolen
Vist : 503 gange
50 point
Dato : 07-03-13 21:12

hej jeg har en peugeot 206 fra 2001 en 1.6
jeg har lige sat Anlæg i den også skulle jeg lige starte den og det kan den ik,
starteren kører rundt og der er nok strøm på 12.43

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-13 21:23

Så mangler du bare "gnist" "benzin" og "luft"

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 07-03-13 22:09

Er den forsynet med et eller andet snedigt system a la Ford, hvor motoren ikke vil starte hvis ikke transponderen " genkender " nøglen ?
VW kører med noget lignende, hvor motoren går ud efter x sekunder, så m å s k e har du " forstyrret " et eller andet i den retning.
Kan huske, at nogle Ford modeller for år tilbage havde et system med en stel ledning på radioen der gjorde, at bilen ikke kunne starte i 30 minutter hvis der var skiftet radio som en ekstra sikring mod tyveri af bilen.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-03-13 17:42

Citat
Så mangler du bare "gnist" "benzin" og "luft"

Ja,.. der er nok ikke sket de store mekaniske skader,... mens du har montere en radio,
såsom brændte ventiler, defekt topstykke, manglende kompression o.lign.

højest sandsynlig har du afbrudt strømforsyningen til
tændingsanlægget,.... tændspolen, eller benzinpumpen,

med en simpel prøvelampe, eller multimeter, burde det ikke tage mange minutter at
finde ud af,.... mål + (plus) ledningen ned til tændspolen, (på / nede ved spolen)
mål for en sikkerheds skyld også stelforbindelsen / ledningen,

hvis alt er ok,
tjek efter at du ikke har afbrudt andre ledninger (stikforbindelser)
bla. benzinpumpen,.. eller sprunget en sikring,
(men det burde vise sig under udmålingen)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-13 20:03

Det er kollisionssikringen der er slået fra da du tilsluttede radio!