/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Hvad er bedst ?
Fra : scrubber
Vist : 1057 gange
300 point
Dato : 07-03-13 14:32

jeg har ca en brutto indkomst på ca 350.000 og min partner på ca 600.000. Er det en fordel at min partner der tjener mest får alle renteudgifterne fra kreditforeningen samt renteudgifterne fra et boliglån. De samlede renteudgifter for disse 2 typer lån beløber sig til ca 120.000,-.

Skal vi som nu dele disse renteudgifter eller skal den der tjener mest have alle udgifterne ?

mvh scrubber

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-03-13 14:34

Det kommer da helt an på de navne, der står på lånedokumenterne. Der er ikke frit valg.

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 300 point
Dato : 07-03-13 16:36

Hej

Hvis I er gift eller registredede partnere - så kan man faktisk godt flytte på renterne.

Det giver dog ikke nogen fordel - for det den ene spare - det kommer den anden til at betale mere.

Årsagen er at renterne ikke ligger i personlig indkomst - og dermed desværre ikke reducere evt. top-skat.

SKAT har modtaget en fordeling fra realkreditinstistuttet - og den fordeling skal I blot lade stå urørt.

Venlig hilsen

Leo Lund
www.leolund.dk

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 11-03-13 00:42

Tak for svaret Leo.pedersen.