/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gendanelse af fabriksindstilinger
Fra : rastaMe
Vist : 877 gange
97 point
Dato : 05-03-13 21:38

Jeg ønsker at gendanne min computers (windows 7) fabriksindstilinger, MEN jeg ønsker ikke at slette Microsoft Office pakken. Hvad skal jeg gøre? Kan man gemme den på en ekstern harddisk? HJÆLP...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-03-13 21:49

Nop! En Gendannelse sletter alt der er installeret siden dem var ny, Inklusiv opdateringer osv. Der er jo en grund til det hedder gendannelse.

Kommentar
Fra : rastaMe

Dato : 05-03-13 21:55

Okay... Problemet er at jeg har en masse lort (programmer, billeder, osv.) som jeg gerne vil af med for det gør computeren meget langsom.. Kan man gøre det nemt, hurtigt eller noget?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-03-13 22:24

slet det

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 05-03-13 22:28

kør winoptimizer fra ashampoo.com det kan afhjælpe din langsomme computer

link til programmet https://www.ashampoo.com/en/eur/dld/3306/Ashampoo-WinOptimizer-9/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-03-13 22:45

Billeder gør normalt ikke computeren langsom.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 05-03-13 23:17

oftest det der gør at computeren langsom, er at der er fejlagtige referencer i registreringdatabasen og en fragmenteret harddisk

hvis det er internet browseren er det et spørgsmål om at få ryddet op i temp mappen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-03-13 23:51

Afinstaller alle unødige programmer.

Installer og kør Ccleaner. Kør "Renser", og "Register".
http://www.piriform.com/ccleaner

Installer og kør Iobit Smartdefrag. Kør fuld optimering.

http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.php

Det kan efterfølgende være en fordel at indstille din sidefil til fast størrelse, altså minimum og maximum til samme størrelse. Indtsil den til mængde RAM * 1 ,25.

Eksempel 4 GB fysisk RAM, side fil 5 Gb = 5*1024 kb = 5120 kb
Dette gør at sidefilen ligger samlet på samme sted på disken. Hvis du har 2 fysiske diske så opret sidefilen på disk 2.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 10-03-13 17:32

Prøv dette først

Opret en ny Windows Bruger som administrator, og login som denne nye bruger
Slet den gamle brugers Profil

Afinstallere de programmer du ikke bruger mere
Kør Ccleaner & Iobit Smartdefrag (som Brassovitski skriver lige oven over)

Dette hjælper på de flest maskiner som er blevet langsomme over tiden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-03-13 11:35

Citat
Microsoft Office pakken

? hvilken af dem.
Hvis du har Licensen til pakken, kan du vel bare låne en Office af vennerne og installere den igen,
hvis ikke licensen er låst til den udgave du har nu eller omvendt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-03-13 10:11

Office kan jo ikke være et problem. Enten har man en installations DVD, eller også har man en .exe file, det sidste normalt ved download-køb. Hvis ikke du kan huske licens nummeret, findes der masser af programmer der kan finde det og vise det.

Kommentar
Fra : rastaMe

Dato : 18-03-13 22:49

Brassovitski hvad hedder de programmer?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-03-13 00:00

Jeg mener jeg har et der kan bruges. Jeg vender tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-03-13 10:30

Licens Crawler, kan scanne din PC for licenskoder til diverse software.
Download link: http://licensecrawler.en.softonic.com/download