/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Skulder
Fra : Palmen
Vist : 744 gange
200 point
Dato : 28-02-13 10:45

Først : Jeg er på vej til en fysioterapeut, men sekreatæren kunne først give mig en tid om en uge.

Jeg havde ondt i lænden, derfor lavede jeg en række øvelser, og måtte sove på siden 14 i dagen.

Nu har jeg vældig ondt i højre skulderblad, og kan ikke sove på ryggen af den grund - formentlig fordi jeg har sovet på siden.

Ja en ny krop ønskes.

Men skal jeg kaste mig over øvelser for skulderen også som der findes et hav af på nettet, eller er smertestillende medicin og ro det bedste jeg kan gøre. Jeg var på nippet til at kaste mig over øvelserne indtil en kollega mente at det andet er det bedste.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-02-13 11:01

Meget svært at diagnosticere mennesker uden at have set og følt på dem - konsulter lægen imellemtiden evt.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 28-02-13 11:14

Har jeg gjort, det var ham der sendte mig til fysioterapeut.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-02-13 12:07

Jeg ville gøre flg.

Jeg ville tage smertestillinde medicin indtil jeg fik ro for smerterne - fordi, når du har smerter prøver du ubevidst at aflaste det syge sted ved at spænde andre dele af skulderen, og derved er du ind i en ond cirkel.
Brug smertestillende medicin indtil "fyssen" har behandlet dig.

God bedring..!

Tommy.

Accepteret svar
Fra : alan57

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-13 13:49

Jeg vil sige det samme som Kaptajn-Tommy og jeg har god erfaring med nogle der hedder Ibumetin man kan hvis nok få dem i håndkøb på apoteket indtil 200-300 mg over det skal man have en recept ved lægen.
alan57

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-02-13 19:57

Ibuprofen og alle de præparater med lignende navne har samme type indholdsstof og virkning.

De er gode til ledsmerter, men pas på. Læs inglægssedlen grundigt og læg især mærke til at de kun må spises sammen maed et måltid. De kan ellers medføre mavesår, og man kan i princippet dø af dem.

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 01-03-13 10:31

Tak for svaret alan57 og jer andre.