/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
ingefær erfaringer virkning mængde.
Fra : kai-d
Vist : 1096 gange
100 point
Dato : 17-02-13 15:58

Prøver mig lidt frem med ingefær.
Prøver med en spiseskefuld fint revet pr. dag mod gigt-lignende gener det virker.
Hvad har andre med erfaring med ingefær og mængde, kan man tage for meget ?
Mvh. Kai.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 110 point
Dato : 17-02-13 16:05

Jeg ved, at hvis man tager for meget ingefær, så kan man få lidt problemer med maven. Det er ikke alvorligt, men måske bare et signal om at man skal skrue lidt ned for mængden.

Læs i øvrigt her:

http://www.dr.dk/sundhed/dinsundhed/artikler/2012/0223105400.htm

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 17-02-13 19:40

Mange påstår, at ingefær er godt mod gigt, men min mand har nu ikke kunnet mærke nogen effekt.

Et mirakelmiddel er det ikke.

Man kan i øvrigt få fiskeolie med ingefær i, begge dele skulle jo hjælpe mod gigt.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-02-13 21:31

Lidt pudsigt, jeg sad og læste om ingefær den anden dag, og det er vist godt for mange ting.

http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Jeg synes bare det er pokkers stærkt, så jeg går og lurer lidt på hvordan jeg kan indtage det.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 18-02-13 11:01

Tak for svaret pifo.
Mvh.
Kai.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-07-13 07:51

Til forkølelser:
vi bruger en opskrift med Ingefær, - Hvidløg, - Citron.
Det koges sammen, står og trækker og hældes på en flaske, og er god når en forkølelse er i vente, og man tror at nu er det på vej.
PS. det smager ad h til, men okay det virker.

Kommentar
Fra : perrep

Dato : 21-11-13 13:46

Jeg har brugt det imod IBD, nervøs tyktarm elmåler collitis ulcerosa, det fungere som erstatning for binyrebarkhormon, cortisol, eller prednisolon som det tit hedder i den behandling. Du tager dagligt gode olier, fiskeolier os gode olier, samt 10 går ingefær, 4 g lakridsrod og 1 g gurkemeje. Dette hjalp virkelig med en sygdom der truede mig på livet, og et hospitalvæsen der i mine øjne var gale....kh Per

Kommentar
Fra : Delphin1

Dato : 20-12-13 15:37

Ingefær er godt - men hård ved sarte maver.

Problemet løses dog let ved at tage en tsf Youghurt sammen med ingefær. Så er maven beskyttet.