/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
km/l peugoet 206 1.4 hdi
Fra : Gizmo1226
Vist : 806 gange
45 point
Dato : 16-02-13 20:19

hej igen kandu bruger.

jeg har spekuleret på om det kan lade sig gøre at få vist km/l i displayet i midten?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-13 20:41

Det står i din instruktionsbog side 106

Så ja - det kan det.....

Tryk på knappen for enden af viskerkontakten.... så skifter displayet....

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-02-13 21:04

det skal du læse i din instruktionsbog,.. eller spørge Forhandler / importør om,

ellers kan du ret enkelt eftermontere et analog vakuummeter,
det har været brugt i mange årtier,.. et vakuummeter måler undertrykket i indsugningsmaniefolden,.. det skal være lavest muligt, for at køre længst muligt .. km/L

der er mange forskellige typer,
her er et analog,.. (modsat et digital)
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bil-el/Bil-instrumentbrat/Vakuummeter-32256/

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 20-02-13 19:47

refi : på side 106 er der billeder af nogle displays, men ingen af dem har jeg. det jeg har kan vise dato/radio og temp/klokken.
jeg har ikke nogle knap, det er bare et stykke plastik.

skal jeg så købe ny viskerpind og display for at få det, eller skal jeg ind og låse noget op i ecu'en ?

jeg kan kun skifte på displayet, og det er kun mellem temp og klok.

EA_HS: et vakuummeter ? det er en diesel bil med turbo.
men ville godt have den kunne vise hvor langt den kørte literen istedet for tryk/vakuum.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 20-02-13 19:48
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 22 point
Dato : 20-02-13 19:56

Tja - så må du nok bare acceptere at lige præcis din model og årgang ikke kan....

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 20-02-13 20:07

hmm, øv..
hopper lige forbi peugeot i morgen eller smider en besked på et gøj forum for at se om det kan lade sig gøre ;P

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-02-13 05:18

Citat
EA_HS: et vakuummeter ? det er en diesel bil med turbo.

en diesel er også en sugemotor,.. også M/turbo,..
dvs. et vakuummeter måler undertrykket i indsugningen,

ved fuld gas (gasspjæld helt åben) er undertrykket nær 0 (nul)
når du er oppe i fart,.. og slipper 'gassen',.. er undertrykket ca 1.0 bar
på den måde udregnes km/l

det analoge vakuummeter fra biltema, kan bruges til mange andre opgaver,
fx måle kompressionen på cylindrene,.. brændstof/luft blandingen mm.

hvis du absolut vil have det skal vise km/l i instrumentpanelet,
vil jeg foreslå du findet et andet instrumentpanel (fra en Peugeot-model der kan) hos en ophugger,
fx
http://www.faelleslager.dk/

det ser sådan ud når du kommer ind i 'basen'
http://peecee.dk/upload/view/402363

(klik 'vis original billed' for at forstørre)

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 05-03-13 22:21

et vacuumeter virker da ikke på en hdi'er da der ikke er noget gas spjæld, der er bare fuld åben hele tiden XD nå, nvm. tror også min eneste mulighed er at finde et andet display. men det var bare om der var nogle her inde der vidste om det virkede ?

Godkendelse af svar
Fra : Gizmo1226

Dato : 24-03-13 00:59

Tak for svaret refi.