/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Problemer med trådløs net
Fra : hjerterum
Vist : 900 gange
100 point
Dato : 16-02-13 10:22

Jeg har en helt ny bærebar pc der er meget længe om at finde mit trådløse netværk fra TDC vi har mobiler og tv er uden problemer der går på med det samme, men lige denne nye bærebar er mege tmeget længe om at lukke siderne op, selv om der står på netværk ikonet at der er udmærket signal..... og derfor er det jeg står af, og har brug for hjælp, når jeg sætter alm kabel i så er den der med det samme, ellers ikke, hvad kan det være der gør at den er så langsom på trådløs.... HJÆLP

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 16-02-13 11:07

Der er mange muligheder
Her er nogle af dem:
Antenne stilling og styrke
Forstyrrende signaler i nærheden
Samme kanal som naboen bruger
Din bærbare kan ikke følge med TDC

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-02-13 11:48

Det er nyt at TDC kan sende direkte trådløst til et tv.

Tror du ikke signalet er WIFI ra din eget accespunkt. Om du har købt det ved TDC eller en anden forhandler har ikke noget med sagen at gøre.

Bedste råd er at skifte din sendekanal , til en hvor computeren virker, og som ikke er belagt med en anden kraftig i nærheden.

Der findes programmer både til windovs og til android , som kan analysere signalfordelingen på stedet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-13 11:51

Transor - hjælp i stedet for at være ordkløver............vi retter jo ikke hele tiden dine mange fejl.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-02-13 16:32

Hjerterum fik da det gode råd at skifte kanal.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-02-13 17:03

http://www.metageek.net/products/inssider/

med dette program kan du tjekke om hvilken kanal din og naboernes maskine køre på, find en der er fri, og juster din router, og husk at din trådløse router skal stå frit, og væk fra microbølge ovne og andre ting der sender radio bølger

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-13 17:10

transor
Ordkløvning = Det er nyt at TDC kan sende direkte trådløst til et tv

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 18-02-13 07:58

Tak for svaret Eyvind. Fandt ud af at lige præcis min nye pc ville ikke tale sammen med min tdc ruter har lånt en magen til og det virker nu..