/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
En engel.
Fra : Mosebaek
Vist : 656 gange
200 point
Dato : 15-02-13 19:44

Jeg er heldigvis ikke hjemme i morgen.Så udskyder lidt møgfaldet. Nogle vil nok påstå,at mit hjerte er fabrikeret af norsk granit.

Men jeg kan simpelthen ikke,blive ved med at have ondt af de unge vanvidsbilister,der slår sig selv ihjel.Samtidig med de udsætter alle andre for det samme,eller for livsvarig lemlæstelser.

http://ekstrabladet.dk/112/article1921158.ece
Faren her mener hans søn var en engel...................??????????????????
Jeg forstår godt hans dybe sorg.(Har selv oplevet lidt i samme retning).Men helt nøgternt kan jeg kun udtrykke min tilfredshed med,at der er een mindre trafik morder blandt os.

Det er jo det rene vanvid,der efterhånden foregår i trafikken.

Denne eksempel her,er blot een af mange,der har fanget min opmærksomhed.Ikke noget specifikt i dette.Blot ordet "engel"fandt min bevisthed..........Der er jo også noget der kaldes dødsengel,det har han måske ikke lige tænkt på.

Spørgsmål: Er jeg ondskabsfuld,eller Flegmatisk .

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-13 19:51

Nææe, syn's jeg da ik', men måske er han nu blevet en "engel"

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-02-13 19:55

man kan jo tydeligt fornemme, at faderen ikke har boe sammen med sønnen de seneste år, når han kan komme med sådan en udtalelse

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-02-13 21:23

Citat
min tilfredshed med,at der er een mindre trafik morder blandt os.

Nu kan jeg IKKE læse mig til at der hverken er tale om vanvidskørsel eller ANDET.
Så hvorfor lige give los for tilfredshed her

Samt faren til drengen kan vel sørge lige så meget som andre, så før der kommer mere
flæsk på den historie, så tag den da med ro.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-13 22:30

Citat
Nu kan jeg IKKE læse mig til at der hverken er tale om vanvidskørsel eller ANDET.

Selve omtalen af ulykken,er åbenbart ikke på mere.Men jeg skal forsøge at finde den andetsteds.
I beskrivelsen stod der,at ulykken var sket et sted på Nyborg-Svendborg landevej.En nabo udtalte at der køres med 100 til 110 km.fart.Hvor der er 80 km/t.Overhalinger for dobbelt optrukne striber.

Avis artikel: BMW,fire unge mennesker,på 20 og derunder,kl.03.30. Pløjer flere lårtykke træer ned.Bilen ligger nede ad en 8 meter dyb skrænt.

Tror du selv på,at 18-20 årige,der anskaffer sig BMW eller Golf,med 140 til 170 hk,ligger og hygger sig med 85 - 90 km i timen.SÅ ER DU FANDEN GALEME FOR NAIV.

Mon ikke mor og far,skulle vente lidt med at ønske tillykke med kørekortet.

M.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 15-02-13 22:47

http://ekstrabladet.dk/112/article1921076.ece

Håber den unge pige overlever uden mén!!!.

Er det ikke altid en forældres "skræk" når de unge får kørekort, enten at de skal vise sig, eller kører sammen med en der skal, for selv om vi formaner de nybagte kørekortejere, så ved vi jo ikke helt hvordan de vil opføre sig.

Ofte tænker jeg, at de unge (mænd) ikke skal have kørekort før de er fyldt 25 år, eller i det mindste have en bane hvor de kan rase ud.

Jeg har godt nok ondt af de forældre der mister deres unge på denne meningsløse måde, eller endnu værre bliver invalideret/grøntsag for resten af livet... men de unge har sgu selv bedt om det, de tror de er udødelige.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-02-13 23:13

Naiv, tror det næppe, men når der nu ikke stor noget i den artikkel SÅ kan man jo kun gætte - ikke.
Men du har sikker ret i HK og unge mennesker, MEN gamle er endnu værre, de tror de har det hele i rygraden, samt de kører som en brækket arm, når de får chansen til det.
Hos mig drøner billisterne (ikke unge, men forældre med børn) forbi med over 100 i en byzone og i meget tæt bebyggelse 1m og jeg står på vejen, uden de har en chanse for at se mig, masser
af nedkørte dyr er her også, som de selvfølgelig bare lader ligge.
JO billister er et mærkelig folkefærd, sidder man så og snakker med samme mennesker.
så er de NOGET så hellige overfor alt andet end deres egen adfærd
Men giv dog alle unge - en 2CV eller en Fiat 600, indtil de virkelig har lært alle unoderne.
Til mc er der de regler, men hvem får dem lavet om til at omfatte biler, næ, det går vel ud over bil importøren og SKAT og så skal sådan et lovforslag sikkert hurtig komme af skrivebordet.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 16-02-13 12:19

de ligger som de har redt.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 16-02-13 14:23

Citat
Spørgsmål: Er jeg ondskabsfuld,eller Flegmatisk .

Næh, du er vel bare lige så frustreret som mange af vi andre over i dette tilfælde færdselsadfærd - i andre tilfælde f.eks. adfærden i Prag. Er der ikke en grundliggende lighed? Deadline på DR2 havde en diskussion om Prag i aftes http://www.dr.dk/DR2/deadline2230/seudsendelser.htm#/70595

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 16-02-13 18:16

Forleden var jeg på vej hjem. 80 km/t på landevej med store bløde sving, træer og altså en klar begrundelse for de dobbelte optrukne linier, der forbyder overhaling. Der er vel ca. 50 meter til den forankørende. Bagfra kommer en Seat med så stor hastighed, at jeg frygter, at blive ramt. Ung fyr bag rattet, uden en sk.. respekt for hverken afstand, hastighed eller andres ve og vel. Han overhaler da " bare " og da han gør det samme med bilen foran kommer der modgående trafik, der blinker kraftigt ad ham.
Han tager også lige en tredie, der er et stykke længere fremme - stadig over spærreflader og dobbelt optrukne linier. Et par kilometer længere fremme samles kortegen: Den samme Seat holder for rødt ( mærkeligt, at han respekterer det ? ) og vi andre " sløve " holder nu lige bag tumben. Det er i sådan en situation jeg ønsker, at der var en civil patruljevogn i kortegen.
Mon han bare et øjeblik tænkte over hvor tåbeligt og idiotisk det er, at udsætte så mange andres liv for fare for, at komme først til rødt lys ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-02-13 19:17

Man bliver hvad man er OPDRAGET MED:
VOLD? jamen: man ser jo mennersker stå og banke en mand med kølle
1 slag er NOK, men alle tror på at Supermand findes, og alle tror på at man BARE kan tæske løs på en person UDEN at det giver skader

Og ikke at forglemme, at Politiet ikke er helt uden skyld:
Mange gange burde overhovedet ikke være på vejen:
De er til mere fare for andre, end DEM, og dem forsøger at jage (skulle sikkert under JAGT)
Hvort mange gange har man ikke haft DEM nag sig, og tænker, mig eller HAM og så sæmker man farten til 60, og han ligger der stadig = som om man ikke kan SE det - indtil der kommer en bil med stor hastighed, pas på, derude, der er snart sommer og SOL med trafik dræbte MC kørerer
der IKKE KAN ses, og alt andet kan i selv finde på tubes eller ?? herinde.

FEDT siger vi andre - men man er hvad osv

Denne er dog helt ude hvor der ikke kan HAMP mere.
Tænk hvad en hudtransplantion ikke ville koste?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-02-13 19:27

Neklager snavefejl

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-02-13 11:15

Tak for svaret Nordsted1.Og for linket.Kigger man på billedet af den knuste bil,tænker jeg med det samme,på en Brian igenigen.
Ingen betænksomme mennesker,kører rundt på sådanne "sutter".De er jo næsten lige så brede,som på en formel1 racer.
Fuldstændig vanvittig og livsfarlig,at køre på sådanne dæk,her i vinter perioden.

Også tak for "festlige indslag" (Video).

Vh. M.