/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
isolering i redskabsskur ?
Fra : return
Vist : 622 gange
290 point
Dato : 15-02-13 09:03

hej

har tænkt på at isolere mit redskabsskur skuret er et gamelt skur fra omkring 89 beklædt med klinke brædder udvendigt har så tænkt mig at montere vindpap fra indvendigt side af da man jo ikke kan gøre det ude fra da brædderne er sat på der .
vil sætte vindpappet oven på nogle lister som er 25 mm x 400 listerne vijl jeg så montere med et par skruer på selve klinke brædderne så der bliver 25 mm luft mellem klinkebrædderne og vindpappet nå det så er gjort vil jeg så isolere med 70mm og så såtte 0,15 mm damspærre op ogafslutte med at montere vandfast krydsfiner plader .

mit spørgsmål går på om jeg gør dette rigtigt og hvis ja hvad går man så når det hele er færdig lavet . her tænker jeg på at når der skal hænges div tingog sager op så kan man jo ikke ungå at lave hul i dampspærren nå man bruger skruer til div ophæng betyder det noget krydsfiner pladen der bliver sluttet af med er kun 12 mm

nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 15-02-13 10:31

Hvis det ikke skal opvarmes,er der ikke brug for damspærre

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 290 point
Dato : 15-02-13 11:00

Altid dampspærre på den side som kan varmes op.

Husk at "vandfast krydsfinér ikke er vandfast som sådan men bare vanfast limet, så limen ikke opløses af vand. Så måske du lige skal smøre dem med noget.

Din isolering må ikke være "flamingoplader" da de kan udvikle giftige gasser ved brand.

Men ellers kan du hente "Den lille lune" fra Rockwool ned hos tømmer handleren. I den står der en masse gode råd og vejledning.
http://www.rockwool.dk/r%C3%A5dgivning/den+lille+lune

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 15-02-13 11:36

Tak for svaret Eyvind.