/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
vedrørende kølerslange på 206 1.4 hdi
Fra : Gizmo1226
Vist : 351 gange
165 point
Dato : 13-02-13 18:28

jeg har en utætkølerslange der går fra termostathuset(ved siden af batteriet) og om bag på motoren (ved firewall)
det har lykkedes mig at få slange af oppe fra termostathuset, men kan ikke få den af i den ende der sidder bag på motoren.

håber virkelig nogle kan hjælpe mig.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 175 point
Dato : 13-02-13 19:15

Spændbåndet skal af . Klip det over hvis det er svært at komme til på anden måde.

Det plejer at hjælpe at vrikke med slangen uden at trække i den.
Det kan også hjælpe at skubbe på den fri side. Eventuelt med en stor skruetrækker i klemme .

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 13-02-13 20:11

det er ikke den slange der går ind mod kabinen.
eller skal den af, sidder de ikke i et t stykke, eller er det en del af slangen?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-13 21:21

Du kan tage spendebåndet af og hvis du ikke skal bruge slangen mere, så kan du tage en kniv og skære på langs der spendebåndet sat.Da skulle det være nemt at få den af.
alimak

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 13-02-13 23:26

der sidder ikke noget spændebånd, der ligger hele problemet. det eneste sted der sidder spændebånd er på en slange ind til varmearbaretet.
men det er ligemeget, jeg smider den til mekaniker så kan de skifte den på sikkert ingen tid ;P

Godkendelse af svar
Fra : Gizmo1226

Dato : 16-02-13 20:18

Tak for svaret transor.