/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Duka vs. Silent Ventilator
Fra : myg
Vist : 1609 gange
100 point
Dato : 11-02-13 23:37

Er der en, der kan fortælle mig, hvilken der er bedst - eller om der er svagheder eller styrker ved en af dem ?

http://www.lavprisvvs.dk/shop/duka-ventilator-pro-499761p.html

http://www.lavprisvvs.dk/shop/thermex-silent-100-227181p.html

Den SKAL være støjsvag og have begge faciliteter - men er der andre muligheder ???

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-02-13 05:24

Duka er billigere og er normalt godt
Dog ville jeg ikke anbefale. Fugtstyring af ventilatore da det til tider giver store problemmer med at den køre konstant

Brug timer sæt tiden så den skifter luften Eks 10m3 rumfang 90/60 = 1,5m3 pr min. Ca 10/1,5 = 7 min efterløb så kommer du ved en normalt brug til at overholde hvad man anbefaler ang udskiftning af luft for wcer

Vær OBS på at dB målingen er lavet 3 m fra ventilatoren hvilket vil sige at du ikke kan bruge det til en skid andet ind den larmer mindre

Accepteret svar
Fra : AnBi72

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-13 20:28

Jeg har den lidt større model af Thermex (200). I følge min elektriker er Thermex det eneste der holder i længden (og det er ikke ham der har solgt mig den). Selve motoren er ret lydsvag, men det er jo altså turbulensen der giver lyden, så støj kan ikke undgås med nogle af ventilatorerne. Den kan bestemt ikke siges at være lydløs, men lyden er ikke irriterende som man sommetider oplever det. Da den store model kan tømme en flyhangar for luft på 5min, var det lidt af et overkill at sætte den op i et badeværelse, så nu har jeg lige netop købt den model du forespørger til det andet badeværelse. Jeg forventer at den er endnu mere stille end 200-modellen, men har ikke fået den tilsluttet endnu.

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 15-02-13 16:20

Tak for svaret AnBi72.
Jeg har købt en silence 100 uden spor styring.