/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
wd hd 2 tb usb
Fra : ultra2
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 11-02-13 18:36

hvor dan formatere man sådan en win 7 kan ikke console går død
hvor finder man at program der er nemt at bruge

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 11-02-13 19:21

Jeg har sådan en, en My Book Essential 2 TB, og den formatterer jeg bare som andre diske.

Måske du bare er for utålmodig - det tager så vidt jeg husker op mod et døgn at formattere den i NTFS.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 11-02-13 19:42

win console går fast

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-13 19:47

Er det en ekstern HD så højreklikker du på den i stifinder og vælger format, expressformatering

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 11-02-13 19:56

Mener du 'Diskhåndtering/diskmanagement', når du skriver 'console' eller mener du et vindue med en kommandolinie ?

Sker der slet ikke noget efter du har sat formatteringen igang ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-13 21:59

Måske du lige skal ind i strømstyring og sætte den til ikke at gå i stå efter en tid.
Hvis det er en ny harddisk, kan du sikkert nøjes med express formatering.

Uden express kan det godt tage laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 11-02-13 22:26

computer højre klik administrer diskhåntering går i stå

det er en packard stationær med 1 tb hd så ville han sætte hans extern hd på 2 tb ind
men så kunne han ikke bruge den på 1 tb for den sagde at den var lås så han ville bytte tilbage
men da var den på 1 tb jo slettet deraf problemet
så install vi win 7 64 bit så kørte det igen

men den på 2 tb kunne vi ikke formatere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-13 00:50

I Diskhåndtering kan/skal du slette partionen eller partionerne før du formaterer, så går det lynhurtigt at oprette et eller flere nye drev, jeg har for kort tid siden slettet og formateret en harddisk på 160 GB det tog under 10 sekunder at få 2 nye ntfs partioner det var en Windows 8 jeg brugte men de indbyggede værktøjer som Diskhåndtering er magen til i Windows 7

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 12-02-13 01:10

Så ville jeg prøve at gøre som o.v.n. foreslår.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 12-02-13 09:11

det rigtig det virker.
nu har jeg prøvet på min egen den er magen til
jeg bytter hd altså 1 tb ud ind med en på 2tb install win 7 virker fint

så står jeg jo med en på 1 tb den putter jeg ned i kassen til usb så går det galt
hd er skrive beskyttet intet kan jeg gøre der må være noget i det lille print der er i boxen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-13 13:39

Hvis disken absolut skal formateres så ville jeg forsøge med Gparted som er et partions værktøj der kører helt selvstændig fra en CD, pas nu på ikke at slette en af de andre harddiske som er i computeren, når Gparted er rullet på plads så kan der vælges harddisk oppe til højre, den viser kun en disk ad gangen:
http://gparted.sourceforge.net/download.php
den skal brændes på en CD som ISO og computeren skal starte fra den CD

du kan sandsynligvis installere Ubuntu, vælg første mulighed under installation og lad Ubuntu om hele disken:
http://www.ubuntu.com/download/desktop
den skal brændes på en CD som ISO og computeren skal starte fra den CD
der ville jeg sætte harddisken ind i computeren igen hvis der skal installeres et styresystem

det tro jeg vil ophæve skrivebeskyttelsen og du kan slette Ubuntu igen med Diskhåndtering og formatere en Ny simpel diskenhed

det er ikke afprøvet - kun et forslag nu disken er skrivebeskyttet

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 12-02-13 14:30

nu er 1 tb instaleret med win 7 64 bit den tager jeg så ud putter i kassen til extern hd
den sætter jeg så til min bærebar starter win 7 64 bit men den finder ikke extern hd
hvad så ??????
den burde kunne se den men nej
derfor troer jeg at det lille stk print er sat til 2 tb og kan derfor ikke finde 1 tb ???

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-02-13 10:34

jeg syntes jeg har prøvet alt også det ovn skriver

men intet hjælper
så jeg opgiver

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 15-02-13 10:36

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-13 10:45

1. Har du hentet og brændt denne rigtigt: http://gparted.sourceforge.net/download.php
2. Kan du starte computeren med den gparted CD

sæt så den eksterne usb harddisk til
luk gparted op
kan du nu se den eksterne harddisk .................med pilen oppe til højre kan du vælge om du vis se den indbyggede HD eller den anden HD (ses på størrelsen

Ellers hvis du altså har brændt den gpartet rigtigt:

Tag indbygget harddisk ud
start computer med gparted CD
sæt den eksterne HD til (det er muligt at computeren ikke kan trække den eksterne hvis den ikke har nogen strømforsyning - så den skal bruge dobbelt USB tilslutning)

Opgiv ikke endnu..............................vi er her jo.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-13 11:06

Jeg fornemmer at du har opgivet og bare afsutter spørgsmålet
Citat
Opgiv ikke endnu..............................vi er her jo
nemlig jeg tror det kan lykkes og du kan godt skrive videre selvom svar er acceptere