/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Rocking Ghost.
Fra : Mosebaek
Vist : 2398 gange
100 point
Dato : 04-02-13 18:32

Jeg sidder lige og bliver lidt tungt om hjertet.Har lige erfaret at to,af mine ungdomsidoler,er borte.
Det drejer sig om to Rocking Ghost eks medlemmer:
Den altid smilende og dygtige trommeslager Svend Bonavent Larsen og den fantastiske lead guitarist Timm Bo Madsen.
Svend Bonavent trak sig i 2011.Som jeg forstod,efter uenighed med John Andersen (Sanger).Men det har nok været på grund af sygdom.
Timm Bo Madsen,stod for den berømte Ghost lyd.Nok kun een herhjemme,der havde hans lige,Nemlig Mogens "Django" Petersen,fra The Clifthers.
Svend og Timm,er begge grundlæggere af The Rocking Ghost.Deres plade,med The White Bridge og Lady of Spain,er den allerførste plade,jeg investerede i.Efter jeg købte en brugt grammofon,for firs kr.

Rocking Ghost,blev også kaldt for Danmarks mest velklædte rock band.Altid ulasteligt i tøjet.

Er der andre,der deler mit vemod.Eller måske har haft nogle oplevelser med The Rocking Ghost???
De optræder da stadigvæk,omend med en nogen anden besætning.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-02-13 18:37

Skal vi ikke ta`en med den smilende Svend.Dog af nyere dato.

http://www.youtube.com/watch?v=w1gtzpYZwF8

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-13 19:09

husker dem, trods nye toner.. nu om dage, jeg mener endda at have en masse musik med dem, men det ligger på en anden disk så kan ikke sige det med sikkerhed, hvis det skulle hjælpe på sorgen så smid en Pm og jeg skal forsøge at finde dem til dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-13 19:14

Jo det er trist.

Det var jo dem der vandt i Nora bio med belinda - som jeg husker det.

Jeg har selv danset adskillige timer til Clifters inde i kødbyens Dansehal..............for lidt år siden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-13 19:46

Rocking Ghost - Belinda
Rocking Ghost - Oh Oh What a Kiss
http://www72.zippyshare.com/v/42039315/file.html
http://www72.zippyshare.com/v/40441694/file.html
mere havde jeg ikke.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-02-13 21:27

Citat
mere havde jeg ikke.

Jeg havde de to første singler,de udgav.(Mener jeg).The White Bridge og Lady of Spain.Hvor de har hætter over hovedet,så vidt jeg husker.Den anden singel,var med Ghost Walk.Den anden side,husker jeg ikke lige.
Var brændt varm på en lille skørtebærer.Selvfølgelig fik hun lov at låne mine plader.Et stykke tid efter,så jeg hverken hende eller pladerne mere.Akja,mænd er nemme at lokke.

Tilbage har jeg en LP plade,"Two-Band-Party".Ene side med Rocking Ghost,den anden med The Matadors. + En enkelt CD.Havde også "For de unge på 30". Men den er mistet.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-02-13 20:14

Ja,man må erkende,at det er begyndt at støve.(Støvets år).

En anden af "mine bekendte",nemlig Rockfolkets kung,også er død.Det er den legendariske guitarist og sanger,Rock-Ragge (Ragnar Nygren).

Er den lykkelige ejer,af en LP med ham og Fridens Kilowatt och Rivaler.

Det var tider.

M.

Kommentar
Fra : toor

Dato : 05-02-13 22:33

http://www.therockingghosts.com/dkmain.htm

The Rocking Ghost var ogs[ et af mine favorit bands / lige som The Clifters.

Der var noget friskt over dem.

Kunne rigtig godt lide deres instrumentalnumre.

Var i Nora Bio, da The Rocking Ghost vandt Koebenhavns mesterskabet i Pigtraadsmusik, som foregik 1962/1965 / mener jeg. De vandt 1964. S[ s[ jeg dem til Danmarksmesterskabet i Pigtraadsmusik i K.B hallen / hvor det var Keld og the Donkies, som vandt. Disse mesterskaber, var vi en del venner og skolekammerater, som saa, hvert aar, som de blev afholdt. Der var mange med / som senere blev beroemte musikere, men paa davearende tidspunkt, var de n;rmest ukendte / bortset fra i den by, hvor de kom fra.

Har oplevet The Roching Ghost adskillige gange i Giraffen, Hit House og Dansetten i Koebenhavn og p[ Frederiksberg.

Saa dem ogsaa til opvarmning for Procal Harum i Tivolis koncertsal.

Du har helt ret, Mosebaek > De var og er suverent gode ...

toor

Kommentar
Fra : toor

Dato : 05-02-13 22:50

Hoerte dem i oerigt i Ishoej Kulutrhus sidste aar.

Still going strong, som vi sir paa dansk.

http://www.last.fm/music/The+Rocking+Ghosts

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-02-13 22:54

Jeg er helt misundelig,toor. Har desværre aldrig oplevet dem live.Jeg er jo fra det mørke Nordvestjylland. De har dog optrådt i Thisted.Men det var det år jeg var soldat.

Citat
Kunne rigtig godt lide deres instrumentalnumre.

Det samme her.Jeg mener de var allerbedst de første par år,da de var et instrumental band.

(Lady of Spain/White Bridge/Ghost Walk/Vilja oh vilja/Besame Mucho/In The Mood).O.s.v. o.s.v.
Blander jeg tingene sammen her?....det er ialtfald,nogle af deres gode instrumental numre.

M.

Kommentar
Fra : toor

Dato : 06-02-13 07:54

Nix, du blander ikke tingene sammen. Det er de gode Ghost numre. Samt, f.eks>
Scotland the Brave, Under the bridges of Paris. Rock around the clock. m.m

Jeg har en plade, som er koebt hos ESSO med @The Tigers@ / de synger ...
"Yeah Yeah Yeah ... Kom en tiger i tanken... En reklameplade, som flere af os koebte. Dengang vidste jeg ikke, at det var Rocking Ghost . Men det er det altsaa, har jeg laest mig til.

De spillede ogsaa i Nyhavn, hvor jeg har hoert dem et par gange, kommer jeg i tanke om.

En sjov ting, som jeg kommer i tanke om er, at det var lettere at byde pigerne op til dans til @Belinda@ , end det var til de instrumentale hits.

Tror de fleste piger syntes bedre om den sang end om de uden sang.

OK kom der saa et instrumentalnummer bag efter, saa kunne man maaske godt fortsaette dansen. Med mindre det var en engangs dans / og det var det jo, til tider.

Kommentar
Fra : toor

Dato : 06-02-13 08:11

http://www.kajovehyldahl.com/the_rocking_ghosts_historie.htm

Mere Ghost ... Jooooo de har & havde talent.

Det sidst jeg vil sige nu er, at for 10 aar siden spillede de til byfest i Glostrup.
Sammen med The Clifters og Johnny Reimar.

Der blev danset haeftigt paa raadhuspladsen. Eller folk sad bare og lyttede til den gode musik.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-02-13 09:58

Tak for respons og link,toor.Kan godt li`at læse deres histirie.De har jo ført en lidt omskiftelig tilværelse.Men sådan vil det jo være,når et band har haft 50 års jubilæum.De har også haft problemer indbyrdes.Engang i 80`erne,var der pludseligt TO Rocking Ghost bands.Hvor de truede hinanden med retssager.(Ophavsret til navnet).Men det fik de dog bilagt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-02-13 10:15

Kom til at trykke send,inden jeg var færdig.

Har forresten MC`en "Train To Glasgow",med den lidt kunstige udgave af Rocking Ghost.(to band).
Her i Thy,havde vi et orkester,ved navn "Thyfonerne".De var stærk inspireret af Rocking Ghost.

(Trommeslageren fra Thyfonerne,er forresten far til Kato,den meget populære DJ).

M.

Accepteret svar
Fra : toor

Modtaget 100 point
Dato : 06-02-13 11:52

Har lige set, at The Rocking Ghost er paa FaceBook.

Det er faktisk hyggeligt at mindes de gode gamle dage.

Minderne vaelter jo bare frem.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-02-13 13:27

Citat
Har lige set, at The Rocking Ghost er paa FaceBook.

Har en lidt høj tærskel,med FaceBook.Men muligvis lader jeg mig lokke.
Kan godt se og høre,at det er sagen,nu om stunder.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-02-13 19:41

Tak for svaret toor.Virkeligt hyggeligt,med lidt Ghost talk.

Vh. M.

Kommentar
Fra : toor

Dato : 06-02-13 20:32

Tak og selv tak, Mosebaek