/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Manglende (dl) i Windows7 ?
Fra : Otnob
Vist : 538 gange
500 point
Dato : 04-02-13 12:27

Problemet er at jeg efter at have logget ind på dansk banks hjemmeside hvor jeg så kan se mit indestående ikke kan komme videre på siden. Jeg kan end ikke logge af.

Det samme gælder i nogen grad dba. hvor jeg ikke kan logge mig ind.

Benytter Windows 7 og alt fungerer i øvrigt fint.

Jeg har dog forsøgt at foretage en systemgendannelse, en det kan ikke lade sig gøre.

Problemet er ret nyt og jeg har en mistanke om at ved fjernelse af et program har kommet til at slette noget i systemet.

En fuld restore er jeg ikke glad for at skulle udføre, det bliver et kæmpearbejde at lave back up af altdet jeg på Computeren.

Nogen bud på løsning af problemet?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 04-02-13 12:53
Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 04-02-13 13:26

Hej Klaudi!

Linkens henvisning ser interessant ud, men er fyldt med advarsler, så det vil jo tage nogen tid at sætte sig ind i det.
jeg prøvede umiddelbart "SFC / SCANNOW Command - System File Checker" som fandt adskillige fejl, men som så ofte før med de programmer reparerede den et par stykker og for at få alt repareret skulle man registreres og købe det nødvendige.

Vil nu læse lidt mere på Brinks kommentarer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-13 13:59

Systemgendannelse eller internetindstillinger/ avanceret = Tillad aktivt indhold

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-13 14:50

Det er ikke det du skal køre! Du skal ikke klikke på det første og bedste link, læs lige lidt nedaf!

Gå til OPTION ONE, OPTION TWO eller THREE

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 04-02-13 15:08

Klaudi!

Som jeg nævnte så var div. Options ned efter ikke såadan lige at gå til, for mig i hvert fald. Så jeg snuppede det øverste tilbud som så dejligt nemt og let ud og med mulighed for at fortryde og havde da også i baghovedet at det nok var det sædvanlige bondefangeri, men ud over at det var tidsspilde gjorde det jo ikke noget at afprøve det.

Jeg har heller ikke noget imod at betale for et program der kunne løse det men tilliden til programmets kvalitet forsvinder når de forsøger at afsætte det på den måde.

Men jeg vil gå til de forskellige Options. Nu har du jo skåret det ud i pap

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-13 15:11

Ok, det skulle være sikkert nok med de 3 muligheder, bare du ikke får installeret noget skidt som så driller bagefter

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-13 15:15

Går ud fra at du bruger Internet Explore som browser, tjek lige om den er opdateret til v 9

Har du prøvet andre browsere som f.eks. Firefox eller Google Chrome, det er 2 gode browsere.

Prøv evt at rydde op i midlertidige filer med f.eks. CCleaner

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 04-02-13 15:34

Klaudi
Prøvede først i KommandopromtKommandoen sfc /scannow scanner alle beskyttede systemfiler og erstatter forkerte versioner med korrekte versioner fra Microsoft, som kom ud med at alle filer var OK, men den kan jo næppe se om nogen magler.

Jeg bruger Internet Explore som browser og det er version 9, jeg ryder normalt op med Advanced System Care en gang om ugen, så det kan jo også være den der har ryddet for grundigt op på et tidspunkt.
Jeg skal nu lige have taget mod til mig og gå i gang med Option 1+2+3.

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 04-02-13 23:00

Tak for svaret Klaudi som bevirkede at det nu fungerer igen. Herligt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-13 23:39

Velbekomme