/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Er dette ikke et regnskab?
Fra : kartoffel88
Vist : 960 gange
100 point
Dato : 04-02-13 08:13

Hejsa.

Kan jeg ikke bare tage en A4 blok og skrive mine udgifter og indtægter ned på pairet?
Andet er der vel ikke i regnskab, hvis jeg kender reglerne?

Jeg tager selvfølgelig høje for hvad der er lovligt at trække fra i årsregnskabet og hvad der skal betales moms af og alt det andet som er lovpligtigt.

Men det jeg mener er, at hvis jeg kender alle reglerne og følger dem, så kan jeg vel skrive regnskaberne på lokumspapiret, så længe det er læseligt?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 110 point
Dato : 04-02-13 08:31

Ja.

Der er ikke krav om hvilken slags papir eller skrifttype du skal bruge, i virkeligheden kan du mejsle det ud i sten.

Her er et overblik over reglerne:

http://www.nrs-revisor.dk/MATERIALE/bogfoeringsvejledning.PDF

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-13 22:48

Jeg har selv en overgang arbejdet i skattevæsnet og jeg skal fortælle dig en ting.
De ansatte er mennesker.
Og min erfaring er, at hvis alt er i skønneste orden og udskrevet som man kan læse det, bilagene ligger i orden, så kan man bare godkende selvangivelsen.
Men kommer regnskabet på laset papir, skjusket skrevet eller er bilagene ikke orden, så er indtrykket at vedkommende er lidt rodet og så måske også roder med selve beløbene. Og så bliver der kigget nærmere i den selvangivelse.

Så det er op til dig hvilken behandling du vil have. Afleverer du orden, så får du godkendelse. Afleveres du sjusk, så får du kontrol. SKAT er ikke bedre end de mennesker der arbejder der.

Kommentar
Fra : Prinsesse1981

Dato : 04-02-13 23:55

Jeg er selvstændig. Og jeg mener. Hvorfor få skrive krampe når du kan få excell udarbejdet til alle behov. Så nemt at en sød frisør har styr på papirerne og regnskabet:0)

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 05-02-13 15:35

Hvorfor bøvle med papir, rettelak og håndtalte bilagsserier, når man kan købe adskillige ganske udmærkede økonomiprogrammer for stort set ingen penge? Du bruger mere på din mobiltelefon end et program koster.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 11-02-13 19:28

Tak for svaret Kortoververden.