/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ny skabsfryser
Fra : bite
Vist : 760 gange
200 point
Dato : 02-02-13 14:29

Håber nogen kan hjælpe mig lidt her.

Har pt. en Wasco VF9233/E skabsfryser som snart skal udskiftes.
Jeg vil gerne have et i tilsvarende størrelse, og kan se at det er på 279 brutto liter. Men når jeg læser om nye skabe kan jeg se at de er angivet i netto liter. Er der nogen som kan hjælpe ?

Har iøvrigt kig på et Siemns skab hvis nogen har erfaring dette mærke

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-02-13 15:04

Dem jeg har kigget på, opgiver under specifikationer eller tekniske detaljer- både brutto og netto liter

eks. Siemens
GS32NS52

nettoliter 244- brutto 276 liter

http://www.siemens-home.dk/produkter/køl-frys-vinkøleskabe/frysere.html

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-02-13 15:10

Suk, jeg ville have henvist til elsparefonden, senere goenergi, men den har Energistyrelsen åbenbart fået nedlagt, så der nu kun er nogle ligegyldige råd her, og ikke den gode gamle sammenligning af forbrug, størrelser og priser,

http://www.ens.dk/forbruger/el/koel-og-frys

Nå, men lidt kan jeg bidrage med, vi har Bosch køleskab og skabsfryser (Siemens og Bosch er det samme, skabene er helt ens, modelnumrene næsten også) og er godt tilfredse, skal snart købe skabsfryser til sommerhuset, den bliver magen til den vi har hjemme, men er på over 400 l.

Kommentar
Fra : bite

Dato : 02-02-13 15:28

Ok har fundet en på netto 237 liter, så det svarer vel så næsten til 279 brutto minus en lille smule

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-02-13 15:32

forskellen mellem brutto og netto svinger omkring 84 til 88 %

Så jeg tror du rammer meget godt med de 237 liter

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 200 point
Dato : 02-02-13 15:39

Siemens opgiver selv at det svarer til 255 liter brutto- på de skabe jeg kigger på.
Men som skrevet, så svinger det fra mærke til mærke.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-02-13 17:58

hvad kan du bruge brutto liter til, ?

du kan vel bare måle H x B x D
og finde et med omtrent samme mål
fx
http://www.harald-nyborg.dk/p8408/fryseskab-wasco-f225w

http://www.harald-nyborg.dk/p5836/fryseskab-wasco-f2700a

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-13 22:58

Jeg har købt min skabsfryser hos www.vupti.com og jeg sparede over 2500 kr. Og det var incl. levering, udpakning og installering og fjernelse af pappet fra indpakningen.

Det er en stor fryser jeg har, men du kunne overveje at købe din på nettet, der er mange penge at spare.

Kommentar
Fra : bite

Dato : 03-02-13 09:42

Nej må sige at jeg ikke har været glad for mit Wasco virkede meget billigt og skal afrimmes ofte. Men målene kan man ikke altid regne med, mit nuværende er ca D: 57, B: 59, H:180 og rummer 279 brutto.
Det må være isoleringen der fylder i de nye skabe.
Køber også altid på nettet og er blevet meget glad for: http://www.lavpriskoekken.dk

Godkendelse af svar
Fra : bite

Dato : 13-02-13 17:46

Tak for svaret smuller54.