/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
maranz sr7400 slår fra
Fra : frederikshavn
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 01-02-13 20:59

hej jeg harenmaranz sr7400 forstærker har fået et problem når jeg hører musik ved lav styrke slår den fra og i displayrt dtår der protecket hva sker der lige og hvordan fikser jeg det

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-02-13 22:57

Check dine højttalerkabler. Det lyder grangiveligt som en kortslutning. Alternativt må dyret til rep.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-02-13 23:08

Hvis der kommer lyd ud, er det med stor sandsynlighed ikke højttalerkablerne. Siger det "blob" når den starter? Der er nok ikke ret meget andet at gøre end at slæbe dyret til reparation.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 02-02-13 10:43

det lyder som om lyden bliver forvrænget når det sker

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-02-13 21:05

Er ret sikker på at det er en elektrisk fejl i forstærkeren, som du bliver nødt til at få en fagmand til at se på.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 03-02-13 20:32

øv bliver sikkert dyrt

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 12-02-13 17:23

vedr overnævnte spørgsmål er der sket den mærkelige ting at når jeg sætter en anden højtaler slår den ikke fra den der sad deri var enaudio vector d3/lyd,og nu fstter jeg keine

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 50 point
Dato : 12-02-13 17:42

Der er en chance for at en af enhederne i højttaleren kan kortslutte i nogle situationer. Det vil give "skrat" og kan få forstærkeren til at slå fra pga. overbelastning. Det kan også være en komponent i delefilteret der kortslutter. Det er måske kun én af højtalerne at problemet opstår?

De der højttalere er vist ret gamle, første del af 80erne? Hvordan ser kanten på basserne ud?

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 23-02-13 11:05

Tak for svaret fun2. lige præsis det der var problemet