/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Springeren/hesten
Fra : jensviggo
Vist : 626 gange
10 point
Dato : 23-01-13 07:51

Og så er det lige at Winnie påstår, at springeren kun kan bevæge sig 3 frem og 2 til siden, hvilket jeg absolut ikke gav hende ret i, da jeg mener, at springeren kan gå 2 frem og 3 til siden, og det gælder både frem og tilbage på brædtet, han jeg ret eller uret?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-01-13 07:54

altså begge muligheder, 2 frem og 3 til siden/ 3 frem og 2 til siden, stadig begge veje både frem og tilbage

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 23-01-13 07:55

To felter frem og et til siden

Du kan læse mere om springeren her

http://da.wikipedia.org/wiki/Springer_(skak)

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-01-13 10:53

det var pokkers, så har Winnie ret, altså 2 frem og 1 til siden i alle retninger

tak for svaret

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-13 11:46

Du har da vist rekorden i annullerede spørgsmål her på kandu? Mon det er kandu der annullerer spørsmålene fordi du glemmer at lukke dem? Jeg har ikke tjekket

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 24-01-13 07:27

hvad er dit problem hr nord

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-13 08:28

Når et spørgsmål bliver afsluttet med accept, er det muligt for andre at søge og få svar via søgefunktionen. Når du lader dine spørgsmål annullerer, er der ikke denne mulighed.

Det er almindelig høflighed, at lukke sine spørgsmål, hvis man har fået et brugbart svar.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 24-01-13 15:51

Tak for svaret Nordsted1.