/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Ingen lyd i Windows 8.
Fra : spimmer
Vist : 909 gange
300 point
Dato : 20-01-13 11:42

Hej.
Da jeg kørte Windows 7 havde jeg lyd på mine højttalere. Efter at jeg har skiftet til Windows 8 kommer der ikke en lyd ud af mine højttalere.
Jeg har et Realtek Lydkort, som jeg har har opdateret.
Jeg har afprøvet højttalerne på min bærbare computer, som kører Windows 7. Her er ingen problemer!
Hvad er der galt?
spimmer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-01-13 11:46

Mon ikke der mangler en driver eller det er ikke den rigtige lydenhed der er valgt som afspiller. Jeg ved ikke lige hvordan man finder det i win 8 men søg efter det

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-01-13 11:59

prøv at gå ind i enhedshåndtering og se om de rigtige driver er installeret på din pc.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 20-01-13 11:59

Er der et gult spørgsmålstegn i Enhedshåndtering? Det er meget sandsynligt at du mangler driver til lydkortet, min egen computer havde heller ikke lyd efter en opgradering fra XP til 8, producenten af lydkortet har ikke en Windows 8 driver men med driveren til Windows 7 kom der lyd på igen.
Når du er i Enhedshåndtering så se lige efter hele navnet på lydkortet, det gør en eftersøgning at brugbar driver lidt nemmere

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 20-01-13 16:42

Hej Problemet er løst. En ny ledning mellem computer og højttaler løste problemet.
spimmer.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 20-01-13 16:43

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-13 17:14

Citat
En ny ledning mellem computer og højttaler løste problemet
nå var det så enkelt at ingen af os kom på den ide'