/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Marius Nielsens Møbelfabrik i Odense
Fra : KKrintel
Vist : 503 gange
320 point
Dato : 05-06-03 20:25

Er der nogen der kender til Marius Nielsens Møbelfabrik i Odense. Den eksisterer vist ikke mere.
Hvor lå fabrikken, hvor mange ansatte havde han?? Årstallet er meget usikkert men det ligger formentligt tilbage i 1910-1920.
Han skulle i folkemunde være blevet kaldet "Paven fra Odense"
Han skulle i følge i min bedstefaders udsagn have fået to børn.
Aksel Nielsen og Dagmar Nielsen.
Dagmar Nielsen giftede sig til navnet Nonved. Vaskeriejer Nonved fra Odense.

Kasper Krintel

Kommentar
Fra : jc66152112

Dato : 01-07-03 00:53

Hej Kasper
Du kan prøve at slå op på Odense portalen og se om der eventuelt skulle være noget om Møbelfabrikken i Odense, du kan også prøve at rette en forespørgelse til Dansk Snedkerforbund de har styr på alt dette.
J. Christiansen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 12-08-03 17:39

Hej Kasper!
Prøv at kontakte Odense stadsarkiv. De har vejvisere for den tid. De er flinke til at slå op, hvis du har et konkret spørgsmål, som kan findes i en vejviser.
http://www.odense.dk/odense/pegasus.nsf/all/43B5E35A73C9DF12C1256BB300313976

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 16-03-04 21:20

Hej Kasper!
Var der ikke bid på Stadsarkivet, siden du har hævet "matadorpointene"?
Jeannie