/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Hvordan gør jeg mit træror vandtæt
Fra : chalamik
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 13-01-13 17:26

Jeg har købt et ror af træ, hvor den del der befinder sig i vandet er behandlet, så det er vandtæt.
I forbindelse med en ændring af rorets udformning har jeg været nødt til at save hul i denne "tætning", der ligner glasfiber og er ca. 3 mm tyk; men tilsyneladende er der intet glasfiber deri.
Jeg skal naturligvis have repareret hullet og desuden vil jeg have givet den del af roret der ikke skal være i vandet samme behandling.
Vil det være OK at slibe ind til træet og herefter blot påføre et antal lag polyester, eller bør jeg også pålægge et par lag glasfiber?
Kan jeg udføre behandlingen på den del der ikke skal i vandet ved blot at matslibe den maling der findes på roret, og derefter påføre polyester, eller vil malingen blive opløst af denne?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-01-13 17:57

du kan sagtens bruge glasfiber. et par lag rowing vil gøre underværker sammen med lidt polyester og knofedt.

Kommentar
Fra : chalamik

Dato : 13-01-13 22:29

Jeg synes ikke ovenstående er svar på mine spørgsmål, så jeg prøver igen:
Vil det være tilstrækkeligt at påføre nogle lag polyester, eller bør jeg også pålægge glasfiber?
Kan jeg nøjes med at matslibe malingen på roret eller skal jeg slibe ned til træet for at få en optimal vedhæftning?