|  | 		    
					
    
        
            
                
                        
                
            
            
                
                | |  | Kommentar Fra :
  viskinge  | 
 Dato :  07-01-13 16:40
 | 
 |  | 
 
                Watt er det samme på begge sider (ikke helt rigtigt, tabet skal fratrækkes)
 2000 W på 12 V siden giver mindst et forbrug på 2000/12 = 166 Amp. !!!
 Der skal en god tyk ledning til + et stort batteri.
 Et alm. bilbatteri vil sikkert være tømt på 5-10 minutter.
 MVH
                
                
                 |  |  | 
 | |  | Kommentar Fra :
  viskinge  | 
 Dato :  07-01-13 16:42
 | 
 |  | 
 
                PS: Glemte lige, at det hedder en Inverter, og ikke en converter.
 MVH
                
                
                 |  |  | 
 |  |  | 
 
                Ja, men det er jo godt at vide, men jeg kan bare se, at de sælger dem....det med lige at regne den ud, kan jeg ikke huske...
                
                
                 |  |  | 
 | |  | Accepteret svar Fra :
  fun2  |  Modtaget 100  point
 Dato :  07-01-13 17:38
 | 
 |  | 
 
                Et typisk bil-batteri har en kapacitet på 60 Ah, P=U*I giver 720 Watt-timer
 Så batteriet vil være drænet på 60*720/2000 minutter = 21 minutter, hvis omformeren har en effektivitet på 100%, i praksis er det nok ca. 90%, det giver så 19 minutter.
 Hvis man gentagne gange lade og aflader på fuld kraft, tvivler jeg på at batteriet lever ret længe.
 En typisk generator i en bil kan lade 45A, eller 540Watt, langt fra nok til at køre inverteren med fuld belastning.
                
                
                 |  |  | 
 | |  | Godkendelse af svar Fra :
  axelbjarne  | 
 Dato :  07-01-13 19:08
 | 
 |  |  |  |  | 
 | |  | Du har følgende muligheder |  | 
 |  | 
            
               
                    Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
 Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
 |  |  | 
 |  |