/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
afstivning af træreol
Fra : hovsada
Vist : 2014 gange
100 point
Dato : 05-01-13 11:30

jeg søger et løst metal-kryds til afstivning af træreol...kan kun se det på reoler diverse sider, men kan ikke finde de særskilt + pris ! ??

anybody knows ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-13 12:05
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-01-13 13:19

Alternativt kan du skrue en masonit- eller tynd MDF-plade bagpå. Så vælter bøgerne heller ikke ned bagved.
vh
pbp

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 05-01-13 13:20

det må gerne være lidt "rå" udseende evt galvaniseret- da det er en specialbygget reol med galvaniserede bolte i træet !

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-01-13 13:21

Hvis du er ligeglad med om der ryger noget bagved, kan du tage et par længder patentbånd og skrue på som kryds.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 05-01-13 13:21

der skal ingen plade bag på - det vil ødelægge designet !

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 05-01-13 13:23

patentbånd er for spinkelt (udseende) - det skal være et kryds !

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-01-13 13:53

Du kan købe løse kryds i metal hos Ikea

http://www.ikea.com/dk/da/search/?query=kryds+til+reol

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-01-13 13:55

Jeg har selv brugt gamle lameller fra persienner, til at lave kryds af- men det var af træ- men det fungerer :)

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 05-01-13 13:58

ikeas er for korte - desværre !

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 05-01-13 13:59

de skal være 120 cm + .....

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-01-13 14:03

Hvor bred er din reol ?

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 05-01-13 14:06

reolen er 110cm

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-13 14:08

http://www.traevarer.dk/Abc-reoler.48.aspx

Prøv at kontakt trævarer- fabriken herover

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-01-13 14:13

OK- så kan jeg godt se, at 1 m er for kort. Men de fås skam. Jeg har et kryds liggende som er 140 cm. Men da havde jeg lavet den anden løsning, da jeg fik foræret det.

Mener det kom fra ABC reol typen. Men det var en reol købt gennem en forretning med kontorartikler.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-01-13 14:43

Eller prøv at se her:
www.hans-schourup.dk/pdf/katalog_2010.pdf

side 9
Der omtales et kryds, som dengang kostede 182 kr. (sikkert uden moms)

Ved ikke om de sælger til private, men her er deres hjemmeside:

http://www.hans-schourup.dk/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-01-13 16:22

du kunne jo også bare bruge en tynd stålwire til at lave et kryds med. det holder ligeså godt som metalbånd, så længe de er holdt i spænd

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-01-13 16:45

Glat fladjern http://www.pschack.dk/shop/category.asp?id=120
Jeg mener også at bauhaus har det i deres sortiment

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 05-01-13 16:54

Tak for svaret smuller54. tog en hurtig beslutning og ringede til nærmeste butik, hvor tlf. ikke blev taget- kørte alligevel og nåede inden lukketid ..., fik et ok kryds på 120 til 60 kr ...takker og nejer

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 05-01-13 16:55

det var hos trævarer.dk

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-01-13 17:00

Super tænkte nok at det fandtes -

Lækker butik i Odense iøvrigt- man falder helt i svime over alt det dejlige træ

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 05-01-13 17:36

trimare46 + rotw ..... hvis jeg ikke havde været så utålmodig og bare have det til at virke NU, havde jeg måske valgt een af de løsninger ( gør det måske efterfølgende ! ) så først disse svar , da jeg kom hjem med krydset, som gerne måtte have været noget kraftigere, selvom det dårlig ses , når reolen er i brug