/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Momsfritagelse
Fra : Maksimus
Vist : 882 gange
210 point
Dato : 05-01-13 07:37

Hejsa.

Nogen der ved hvor jeg kan ansøge om at blive momsfritaget?
Jeg kan jo bare ringe til skat, men hvis der er nogen der har et direkte link, så er det jo dejligt.

Det drejer sig om at jeg allerede har et firma, men jeg har skiftet branche til en branche hvor man er momsfritaget.

Tak.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 05-01-13 08:01

Du skal afmelde dit nuværende firma til skat at det er ophørt.
Derefter skal du oprette det nye firma. Hvis du er fritaget for moms ved jeg ikke om det skal oprettes hos skat.
Det skal du gøre via deres mange hjemmesider som er svære at finde rundt i.

vic200

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-01-13 18:51

Mig bekendt er der ikke brancher, som er fritaget for moms.
Men der er visse ydelser, som ikke skal belægges med moms. Det gælder bl.a undervisning og lægeundersøgelser. Men der er moms på undervisningmaterialer og på lægeattester. Derfor er undervisere og læger momsregisterede.

Du skal bare lade være med at lægge moms til , på det der er undtaget. Det kræver ingen godkendelse af fritagelse.

Accepteret svar
Fra : vic200

Modtaget 210 point
Dato : 05-01-13 21:03

Der er heller ikke moms på TAXA, hvis du er vognmand.

vic200

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 19-01-13 04:53

Så blev jeg momsfritaget og har afviklet mit CVR nr.