/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Jamie Oliver opskrift på dansk?
Fra : Camillasmoster
Vist : 1554 gange
500 point
Dato : 04-01-13 23:45

Hejsa, jeg håber, at der er nogen, der har oversat nogle af Jamie Olivers opskrifter.

Engelsk som sprog er båre dæjligt - men at oversætte en opskrift el.lign. uha, det er straks værre.

"Jools favourite beef stew"

www.jamieoliver.com/recipes/beef-recipes/jools-s-favourite-beef-stew

Hope to see you soon

Camillasmoster

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-01-13 02:09
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-01-13 02:14
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-01-13 02:17
Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-01-13 12:07

CamillasMoster:

Skal lige se, om jeg har opskriften i en af mine danske Jammie Oliverbøger, ellers oversætter jeg den for dig.

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 500 point
Dato : 05-01-13 12:25

Ingredienser
•   olivenolie
•   en smule smør
•   1 hakket løg
•   En håndfuld frisk salvieblade
•   800 g go gullash oksekød skåret i små tern
•   havsalt
•   friskkværnet sort pepper
•   lidt mel til at drysse
•   2 pastinakker, skrællet og skåret i kvarter
•   4 gulerødder, halveret
•   1 stor courgette skåret i mindre stykker
•   En håndfuld jordskokker, skrællede og halverede (kan udelades)
•   500 g små kartofler
•   2 spsk tomat purée
•   ½ flaske rødvin
•   285 ml okse- eller grøntsags-bouillon
•   Finrevet skal af 1 citron
•   1 håndfuld rosemarin, groft hakket
•   1 fed hakket hvidløg
Forvarm ovnen til 160º.
Svits de hakkede løg og salviebladene i lidt olie og smør ca. 4 min.
Vend kødstykkerne i lidt mel med salt og peber og put det i gryden sammen med alle grøntsagerne, tomatpureen, vinen, bouillonen og rør sammen.
Krydr generøst med friskkværnet peber og lidt salt.
Få gryden i kog, låg på og sæt den derpå i ovnen til kødet er mørt.
Den kan tage 3-4 timer, alt efter hvilket kød, du bruger. Kødet skal kunne mases med en gaffel.
Bland hvidløg, citroskal og rosemary og drys det over ved serveringen.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-01-13 12:26

Min oversættelse

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-13 20:27

Tak for alle svar!

Oh frieda, du er da båre dæjlig!

Tusind tak!

Camillasmoster

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-13 20:28

Værsåsko frieda

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-13 20:29

Tak for svaret frieda.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-01-13 10:29

Selvtak, Camillasmoster.

Da jeg er ret skrap til det engelske, og madlavning jo er en af mine interesser, er det kun et spørgsmål om at have tiden til at hjælpe

Håber den smager godt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-01-13 21:07

Det er skisme dejligt at kende så-noen som dig.

Det håber jeg også - det er til min søster, så jeg får vel en melding, når hun har udsat nogen for den. he he

Kommentar
Fra : linelli

Dato : 29-03-15 22:35

man kan jo altid "snyde lidt" ved at oversætte teksten i google oversæt/translate

måske er der nogle få ord du bliver nødt til at slå op i en ordbog, og måske er der nogle gramatiske fejl, men ellers tror jeg godt det kan virke.