/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Flytte til USA ?
Fra : pk2dk99
Vist : 741 gange
200 point
Dato : 03-01-13 19:49

Hejsa,

Jeg går og leger med tanken om at flytte til USA sammen med min familie. Jeg har lille bror som bor i Texas, så det kan godt være at det ville være stedet.

Er der nogen som har gode råd/erfaring med at leve i USA?

Jeg ville f.eks meget gerne vide hvad det koster at få børn i skole og børnehave - Og en masse andre praktiske ting, som man gerne vil dele :)

Hvordan kan man flytte der hen? Hvordan kan man start processen?
På forhånd tak
mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-13 20:06

Det er så godt som umuligt at få opholdstilladelse i USA - men i kan da være heldige

Her er der en der har næsten samme spørgsmål som dig

http://www.udedansker.dk/forums/topic/12/flytning-til-usa-san-francisco

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-13 20:11

Jeg har en lillebror i Texas? Ville det ikke være bedst at spørge ham han ved jo hvad det koster

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 03-01-13 20:19

Hvis jeg var dig ville kontakte den Amerikanske ambassade, de kan svare dig på alt hvad du bør vide, hvordan du får greencard osv

Adresse: Dag Hammarskjölds Allé 24, 2100 København
Telefon:33 41 71 00

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-01-13 20:43

Har du gjort dig tanker om hvad du vil leve af ?

For det første er der i USA en voldsom arbejdsløshed, for det andet er det stort set umuligt at få en arbejdstilladelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-13 21:14

Du kan også spørge her

http://www.udvandrerne.dk/JLKM/Udvandre.nsf/UniqKW/AUSforum

En side for danskere bosat i USA

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-01-13 22:41

Citat
Jeg går og leger med tanken om at flytte til USA sammen med min familie.

Ja nogen leger far mor og børn og andre leger de skal til Amerika...

Hvis du, som du skriver, har familie i Texas behøver du jo ikke at spørge her!

Hvis du synes legen er sjov, fortsætter du bare med det...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-01-13 22:44

Du bor nu i et af værdens bedste land.Sygehus og skoler osv.Alt skal du betale for i Usa, eller have en dyr forsikring.Tror ikke græsset er grønnere på den andre siden af dammen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-01-13 22:54

alimak

Du betaler også for det her, vores skatter er en del højere end USA

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-01-13 23:28

Jeg ved det men jeg mener systemet her i norden er 100 gange bedre en i Usa. Se bare på domstolene der.Og de mener de har værdens bedste domstole.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-13 11:25

Er det et land man frivilligt flytter til.

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 07-03-13 18:47

Tak for svaret Nordsted1.