/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Blomberg opvaskemaskine
Fra : Jhaldp
Vist : 336 gange
20 point
Dato : 01-01-13 10:49

Hej

Min Blomberg opvaskemaskine valgte pludselig i går aftes ikke at ville tænde mere. Den har ellers virket upåklageligt og havde kørt et par vaske i træk igår uden problemer.

Den er helt "død" - dvs den vil slet ikke tænde. Tænker der er en afbryder et sted, som er gået ? Måske pga overophedning, da den normalt ikke kører mere end en vask pr 2 - 3 dag.

Alle udvendige ledninger er tjekket og opvaskemaskinen er ikke ret gammel (men udover garantien), så den måtte gerne virke igen!!

Håber nogle kan hjælpe

Mvh Jannie

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-01-13 11:54

Jeg har oplevet opvaskemaskine hvor "dørkontakten" blev slidt op og enten ikke kunne tænde eller slukke. endda en som kom til at virke omvendt, så maskinen kun ville starte med åben låge. Kontakten i startknappen kan også svigte.

Du har vel checkket gruppesikring og HFI.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-01-13 12:39

På denne side vises hvilke fejl der kan være, den peger på det som transor også gør. Men derudover er der nogle videoer, som viser hvordan man kan reparere diverse :

http://www.hvidevareprofessoren.dk/da-DK/Fejlsoegning/Opvaskemaskine/Kan-ikke-tændes.aspx

Men det var ikke noget jeg selv ville gå i gang med, men det er altid rart at følge med- også hvis man skal bestille en elektriker.