/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
skærmen slukker pludselig
Fra : annefj
Vist : 470 gange
115 point
Dato : 30-12-12 16:41

De sidste 3 måneder er min skærm pludselig begyndt at slukke, når den har været tændt ca. ½ time. Den flimrer og er kun sort under et sekund, hvorefter den tænder igen i ca. et minut. Når jeg lukker computeren ned og starter igen, er den "frisk" igen den næste halve time.
Det er en HPw19.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 30-12-12 17:21

Jeg har haft dette problem, skærmkortet holdt op med at virke et par sekunder.
Det begyndte efter at jeg opdragerede fra Xp til Vista, - især når jeg belastede Pc,en eller grafikkortet
ved at arbejde med fotoprogrammer og lign.
Det hjalp da jeg fjernede aero og alt det glimmer Vista var behæftet med.
Jeg solgte komputeren og det løste mit problem.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 30-12-12 17:30

Jeg opgraderede fra XP til 7, men det var det samme med begge systemer. Hvad er aero?
Det er lige meget, hvad jeg har gang i.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-12 17:38

Det er problemer med grafikdriveren der driller. Har selv døjet med det og der er ikke meget andet at gøre end at hente en ældre driver. Desværre har jeg ikke en løsning på problemet udover at skifte driver.
Aero er det fænomen der gør at det hele er lidt gennemsigtigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-12 20:18

Og Aero er resurse krævende, og det er ikke sikkert din computer og skærmkort kan klare mosten.
Men du skal lige over i enhedshåndtering og om der er gule advarsler.

Start > højreklik på computer > klik på egenskaber > oppe til venstre skulle du kunne klikke på
enhedshåndtering............................som jeg husker det.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 01-01-13 11:16

din skærm kan være defekt, det er set før, og det kan ikke betale sig at repare den, hvis altså ikke lige at der stadig er garanti på.
men før det. ville jeg lige hente den nyeste driver til dit grafikkort, og gemme den på din pc uden at instalere, derefter fjerne dine gamle driver og software, genstarte, rense din pc komplet med feks, cclener . gen starte igen, og så instalere dine driver og software til grafikkortet

http://www.piriform.com/ccleaner/download

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 04-01-13 17:21

Mange tak for alle svarene. Mon ikke jeg skal købe mig en ny skærm, inden jeg begynder at prøve mig frem med mange ting?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-13 17:27

Citat
Jeg opgraderede fra XP til 7
Så er det altså ikke sikkert det hjælper med en ny skærm.
Hvis den skærm kørte godt med XP - så er det nok mest grafikkortet / grafikdriver / skærmdriver, som er problemet nu.

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 04-01-13 18:04

Det gjorde den heller ikke med XP

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 04-01-13 18:06

Kan jeg mon selv finde ud af, om det er kort eller drivere, der er noget galt med

Kommentar
Fra : bluedice

Dato : 04-01-13 20:18

1) Lån en anden skærm og se om den virker - hvis nej så kan du udelukke den.
2) Tjek om der ikke er en ny driver til dit grafikkort til aktuelle windows version - installere denne.
3) Hvis intet af ovenstående giver det ønskede resultat - ja så ved du i det mindste om det er ny skærm eller nyt grafikkort MED en driver til dit nuværende styresystem du skal have fat i.
God arbejdslyst.