/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Har lige ødelagt skærm på bærbar... Fix?
Fra : KilroyK
Vist : 558 gange
83 point
Dato : 20-12-12 10:17

Hej
Jeg har lige fået en ny Lenovo Thinkpad W510 og skal så klappe den sammen efter brug for at komme ud af døren, men så ligger en af mine øresnegle inde i den, og skærmen er nu helt ødelagt.

Kææft jeg er træt af det, er der nogen måde at reparere dette? Bliver det meget dyrt?
Kan jeg få min indboforsikring til at dække på en eller anden måde?

Tak.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-12 10:53
Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 20-12-12 10:56

Har selv tegnet en elektronokdækning oven i min indbodækning. Fuld dækning for alt med el i 4 år fra købsdato, og ikke noget med nedskrivning. Det kostede under 200 pr. år... men det er jo for sent, men ellers skal du da spørge dit forsikringsselskab hvad de kan hjælpe med...i forhold til din dækning og selvrisiko. Den første jeg nævnte har 500 kr. i selvrisiko.

Kommentar
Fra : KilroyK

Dato : 20-12-12 11:25

Tak for svar, men tror det er svært selv at montere en skærm på en bærbar.

Var forbi Elgiganten og spurgte dem, og de sagde jeg skulle tilmelde mig elektronikforsikringen ved mit selskab, vente nogle uger og så anmelde det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-12 11:35

Her en video med hvordan du skifter skærmen
http://www.youtube.com/watch?v=o4dKOf_28m0

Det andet med at tegne forsikring og så anmelde senere er squ da svindel så det basker!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-12 12:00

Citat
vente nogle uger og så anmelde det.

Rent svineri, forsikringer er dyre nok i forvejen, det skal man tænke på før man køber noget man kan lide.
Men har du snakket med din forsikring, pludselig skade kan være mange ting og ikke alle forsikringer dækker det samme.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-12-12 12:33

Der er jo folk der gør den slags for penge, f.eks. i Aalborg:
http://www.cc-trading.dk/udskfit-display_522.html

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-12-12 13:02

Citat
Det andet med at tegne forsikring og så anmelde senere er squ da svindel så det basker!

Ja,utrolig dårlig forretningsmoral.Det bekræfter min forudfattede mening om Elgiganten.Har altid følt at det er en kræmmer firma. (Kommer altid til at tænke på Wupti Pede).

M.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-12-12 18:52

Har lige fået ny skærm i konens bærbare. En ASUS 15" 1000 inkl skærm. Kender dog ham der monterede. Men man kan også sagtens selv.

http://ing.dk/artikel/105650-guide-skift-selv-skaerm-paa-din-baerbare

Eller så er der nogen der kan.

http://www.pcservicecenter.dk/nyheder/billigere-skaerme-til-laptop.aspx

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-12-12 18:52
Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-12-12 11:43

Du kan prøve her: http://shop.notebookonline.dk/lenovo/produkttyper.aspx

En ny skærm til min Lenovo G770 koster knap 700 kr. inkl. moms = Billigt.

Som udgangspunkt er den nemt skifte selv. det koster rask væk 1500-2000 kr. hos rep. og er du bare en lille smule fiks på fingere, kan du selv gøre det. har du fem tommelfingre, så lad vær!

1. Af med plastrammen som er klemt på.
2. 4 skruer - en i hvert hjørne.
3. Tag stikket af bagsiden på skærmen
og foretag nu montering i omvendt rækkefølge. Husk, at lægge noget over tastaturet, når du lægger den nye skærm ned for montering af stikket.