/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Fedmeoperation
Fra : frieda
Vist : 963 gange
200 point
Dato : 16-12-12 16:42

Er der nogen herinde, der har fäet foretaget en fedmeoperation?

Jeg er meget interesseret i erfaringer med hensyn til operationen, fölgevirkninger, kost etc.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 16-12-12 17:23

http://www.fedmeoperation.dk/Om-fedmeoperationer.881.aspx Jeg kender en der er blevet fedmeopereret på mølholm. det var dengang man kom på privathospital, når ventetiden var for lang i det offentlige. her kan du læse om det meste.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 16-12-12 17:23

HEJ
JEG HAR IKKE SELV ERFARING MED DET, MEN KENDTE EN GANG 2 (MAND OG KONE) DER FIK DET GJORT.

FOR KONEN VAR DET MEGET SLEMT BAGEFTER.
HUN VAR MEGET TIT SYG, OM DET VAR FORDI HUN STADIG SPISTE FOR MEGET VED JEG IKKE,
MEN OPKAST OG FAST PÅ DET LILLE HUS VAR EN STOR DEL AF HVERDAGEN FOR HENDE,
SKULLE HUN I BYEN VIDSTE HUN ALDRIG HVORDAN HUN HAVDE DET, FØR 10 MIN FØR HUN SKULLE AF STED, DERFOR BLEV DET OFTE IKKE TIL NOGET.

HAR IKKE KONTAKT MED HENDE MERE, MEN DET JEG SÅ, VAR IKKE RART, DET ØNSKER MAN IKKE FOR NOGEN.
VAR DET MIG, VILLE JEG PRØVE AT SE, OM DER IKKE KUNNE VÆRE NOGLE ALTERNATIVER, DA DET OFTE IKKE ER NOGET DER KAN LAVES OM, OG DU MÅ LEVE MED DET RESTEN AF DIT LIV.

HELD OG LYKKE MED HVAD DU VÆLGER.
MVH AG112

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 16-12-12 17:33

AG112 det kan have været efter den gamle metode. den jeg kender har det problem, at han prutter og de er ildelugtende, men han spiser også alt det der er forbudt. men han har tabt sig.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 16-12-12 18:00

Tak for jeres indlæg, men jeg har selvfølgelig læst ALT, hvad der er at læse.

Det er personlige erfaringer, jeg er ude efter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-12 21:03

Ikke oplevet på egen krop, men en nært beslægtet, hvor jeg har været meget ind over.

Der findes to slags operationer, en hvor der bliver sat et bånd rundt om mavesækken. Båndet kan fjernes hvis man ønsker det.

Den anden operation, er langt alvorligere, man fjerner en stor del af mavesækken, - men mavesækken kan blive stor, hvis man overspiser - ergo er operationen spildt.

Operationen (fjernelse af mavesæk)gik i første omgang godt, godt humør, og de ændrede mad/drikkevaner var ikke noget problem, meeen efter et stykke tid, kom der komplikationer, 5-6 brok og tarmslyng, nedsat blodprocent som stadig ikke er kommet op på det normale selv om det er ca 6 år siden. Stadig mange smerter, hvor man ikke kan finde årsagen.

Efter fjernelse af overflødig hud på maven, fik patienten blodforgiftning og bughulebetændelse, og var tæt på at stille sutterne.

Fjernelse af overflødig hud på armene gik ikke stort bedre, da man midt på den ene arm fik fjernet for meget, så lige så snart armen var helet, skulle den re-opereres.

Til trods for træthed og smerter, har patienten ikke fortrudt - underligt nok - er glad for sit vægttab, og er ikke konstant bange for at dø af overvægt, eller andre følgesygdomme pga overvægt. For ikke at snakke om det personlige velværd.

Nu skriver jeg 6 år siden, det kan godt være det er 7 år siden, jeg kan ikke huske det, men det var dengang meget nyt med de operationer, så mon ikke de er blevet bedre til dem siden, det vil jeg tro.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 19-12-12 19:21

Tænker du på domping effekten , eller om man skal tage på igen ??
har flere veninder der har fået lavet det. hvad vil du vide sådan mere detaljeret :)

En god ide er at overveje den her fra Fedme kirurgisk center i Stockholm.
metoden hedder : Gastisk sleeve
Lægen hedder : Dag Arvidsson
Han er at træffe nogen gange i dk, men søg det på nettet og ring til dem eft . eller deltag i de møder der er rundt omkring i kommunerne :)
den er langt mere skånsom , ved vi også i DK er ved at få den.
Den anden kan der være problemer med tarmslyng , brok mm