/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ekstern hdd 24/7 til server
Fra : sparx
Vist : 439 gange
50 point
Dato : 14-12-12 22:43

jeg har en meduaserver kørende, eeePC men skal bruge mere lagerplads tl den. Jeg skal derfor gerne finde en ekstern USB disk som kan være tilsluttet 24/7 - der vil naturligvis ikke være brug for den 24.7 kun når film eller musik streames, så den vil vel spinne ned.

Hvilke diske er egnede til dette?

Skal bruge en 2 TB

Kommentar
Fra : bjmad33

Dato : 18-01-13 08:28

du kan selvfølgelig godt bruge en ekstern HHD men så skal du også være opmærksom på at når den er sat til (og selvfølgelig også tændt), så vil den begynde at "slumre" for at spare strøm. det betyder at når du vil i kontakt med den, skal den først lige vågne, hvilket godt kan tage et par minutter.

nu til hvilket HHD du skal bruge... da det er en HHD der skal være tilgængelig 24/7 vil jeg anbefale meget kraftigt at du kigger efter dem der hedder "Enterprise". Enterprise HHD er en klasse for sig selv. du kan finde dem der står desktop på men de er en klasse under enterprise, EP har meget længere levetid og MEEEEGET langt mellem fejl + det er HDD udviklet til brug i servers.