/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Forsikring
Fra : sdam
Vist : 968 gange
100 point
Dato : 14-12-12 18:01

Sagen går på, hvordan man er stillet rent forsikringsmæssigt - og her taler vi om en alm. ulykkes forsikring - ved en hjerneblødning?
I forsikringsbetingelserne står der skrevet, at "Ulykkestilfælde, der er forårsaget af sygdom eller sygdomsanlæg" dækkes ikke. Kan det nu også passe, da sådan en hjerneblødning er det ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-12 18:09

Kort og godt. JA.
Det skyldes at en hjerneblødning ikke er et udefrakommende uheld.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-12 18:23

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår spørgsmålet rigtigt.

Har en person fået en hjerneblødning, og været årsag til skader på f.eks bil??

Er det tilfældet, så er det bilforsikringen der skal ind over.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 110 point
Dato : 14-12-12 18:32

Pia har ret. En hjerneblødning er ingen "ulykke". Har selv en bekendt,der har været udsat for det samme.De har også prøvet ved forsikring,uden resultat.

Nogen vil endda påstå,at det ikke er en sygdom,men et handicap....sådan er der jo så meget.

Men det er da en ulykke,for den det overgår.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-12 19:18

Citat
Pia har ret. En hjerneblødning er ingen "ulykke".[/CITAT
Sjovt at mennesker der ofrer penge på en forsikring, alle mennesker plejer at brokke sig over
at betale (nu igen) - ikke engang ved hvad egentlig dækker og i dit tilfælde en hjerneblødning og det er på intet tidspunkt ULYKKE..
medmindre du selvforskyldt har slået hovedet ind i en væg eller fået tæsk i en boksering??
men selv der gælder specielle regler, som ikke kan komme på tale, ved en almindelig
ulykkes forsikring, det er så mig bekendt sportsforeningens forsikring der bør gælde, i de tilfælde.

Selv en såkaldt ulykke, er du ikke sikker på at få erstatning for, men NÆRLÆS betingelserne.

[CITAT]at "Ulykkestilfælde, der er forårsaget af sygdom eller sygdomsanlæg" dækkes ikke

IEGN, der findes forsikringer der TRODS alt andet dækker, men de koster rimeligt meget,
samt du skal til Læge undersøgelse for bare at komme i nærheden af en godkendelse,
samt du må ikke bruge Medicin osv, altså nærmest umuligt for en almen Dansker at få/ købe
medmindre du vil have så mange undtagelser for ulykker, at det ikke kan betale sig.

Prøv bare at bliv medlem af Danmark, tænker på deres betingelser.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-12 19:19

Der gik godt nok ged i det indlæg, men det kan trods alt læses.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-12-12 21:38

du skal have en forsikring som dækker kritisk sygdom for at få noget fra forsikrinen. og den er ret dyr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-12 22:54

mig-selv, så svært er det da heller ikke at forstå, sygesikringen "danmarks" optagelsesbetingelser

Sund og rask og under 60 år - længere er den ik man tegner jo heller ikke en brandforsikring når huset er brændt

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-12-12 11:07
Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 15-12-12 11:22

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-12 12:17

Selv tak,sdam. Nu forstod jeg ikke helt,om der er een af dine nærmeste,der er blevet ramt.
Eller om det er "hvis"???
Heldigvis ser vi flere tilfælder,hvor vedkommende over tid,kæmper sig tilbage igen til en nogenlunde førlighed.
Det er meget afgørende,hvor hurtig man kommer i behandling.(Og hvor stor ens livsvilje er).

Held og lykke.Og god jul.

Vh. M.