/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
spisested Buda - PEST
Fra : Klatterup
Vist : 792 gange
100 point
Dato : 11-12-12 16:56

Jeg skal til Budapest og vil høre om nogen af jer kender en god spise resturan, gerne til fornuftig pris, og jeg skal bo på Pest siden.

Og lige om der skal bestilles bord - hvis i ved det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-12-12 17:05

Der findes oceaner - prøv dig frem....

Accepteret svar
Fra : jeanettesmor

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-12 03:46

Du skal se dig godt for - mange restauranter, især de finere, serverer fransk eller anden "finere" mad.

Ønsker du at opleve ægte ungarsk køkken, skal du vælge de mere beskedne spisesteder.
Som marken84 skriver, der findes oceaner af dem.

Hvis du skal bo på hotel, er det meget sandsynligt at de har deres eget køkken og serverer god mad - men priserne er en hel del højere end ude i byen.

Bordbestilling er sjældent nødvendig.

God tur.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-12-12 11:41

Spisning i Ungarn er meget billigere end i Danmark.

På turisstrøgene ligger dog nogle turistfælde restauranter med skyhøje priser.
De kendes på at være oversmarte i salgsmetoder . Kommer med drinks man ikke har bestrilt osv.
Kort med priser er ikke slået op og ses for sent.

Vær hård i filten og gå uden at røre noget, hvis du oplever den slags.

Men der er også et væld af fine regulær spisesteder

Kommentar
Fra : niknam

Dato : 12-12-12 19:47

Som andre har skrevet :

Der findes mange ...

Der er også en "dansk" restaurent. De laver en god gullach (som er stærk og bedre end den, som man gennemsnitlig, får serveret i Danmark.

Men selve restaurenten er "morsom".

Der er dannebrog, Dr. Margrethe, den lille havfrue og andet "dansk".

Og så er de hyggelige.

Husker ikke om den ligger på Buda eller Pest siden ...

Eller on den i det hele taget eksisterer - For det er nog en 15 år siden, vi sidst var i Ungarn.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 12-12-12 19:58

Den "danske" restaurant & ølstue findes stadig - se linket herunder.

http://sorjaror.blog.hu/2009/11/10/andersen_dan_etterem_es_sorozo

Den ligger på Pest siden.

Godkendelse af svar
Fra : Klatterup

Dato : 20-12-12 11:13

Tak for svaret jeanettesmor.

Nu er jeg kommet hjem, det var kun en forlænget week-end, derfor havde vi
ikke tid til at lede for mange steder, men fandt noget ikke så langt fra hotellet,
der var god mad til billige penge og i beskedne omgivelser.

Så tak.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 20-12-12 11:17

Selv tak Klatterup.

Håber at I nød turen og har mod på et lidt længere ophold senere.

Budapest har så mange seværdigheder at hvis man vil se mange af dem, kan flere rejser være nødvendige