/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
lyd dvd til cd
Fra : faldsled
Vist : 377 gange
200 point
Dato : 09-12-12 14:23

hej jeg har hentet lydbøger på dr. lagt dem på en dvd, nu kan jeg ikke afspille den på en alm. cd afspiller kun på min pcér er der nogen som har en forklaring ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-12 14:32

Det er fordi din alm cd afspiller ikke understøtter mp3 på dvd skiver!

Så lav en alm LydCD med f.eks. CDBurnerXP http://www.cdburnerxp.se/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-12 14:40

En lille guide til CDBurnerXP
http://klaudi.host22.com/cdburnxp/index.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-12-12 17:21

Der er jo ikke noget underligt i at en almindelig cd afspiller ikke kan spille dvd.

En del cd afspillere kan klare cd med mp3 filer. Men det er ikke alle.

Mange dvd afspillere kan også klare både cd og dvd med mp3 filer.

Men hvis du skal være (næsten) helt sikker på at kunne spille dine optagelser, så skal du brænde en standard lyd cd . Dewt er ikke med mp3 filer , men med ren digitaliseret lyd uden komprimering. Der kan så være ca. 1 time på hver cd.

Kommentar
Fra : Klaudi