/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Fotoudstyr
Fra : ilba
Vist : 270 gange
20 point
Dato : 09-12-12 09:53

Hej der ude.
Min mand og jeg skal til Vancouver et par dage til sommer efterfulgt af en tur til alaska.
Vi vil gerne tage en masse gode billeder og vil købe fotoudstyr til dette, men har hørt at vi skal vente med at købe det til vi kommer til Vancouver, fordi det er meget billigere end i DK.
Er der nogen der har erfaring med dette og kan give nogle gode råd?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-12 11:51

Jeg aner ikke noget om Canadiske priser....................men kig her:
http://www.photoprice.ca/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-12-12 12:18

Selv om man måske kan spare et par kroner ved at købe udenlands, vil jeg fraråde kort før man skal lave en gang vigtige gemmebilleder.
Det er vigtigt at man har afprøvet kameraet hjemmefra, vænnet sig til det, har haft tid til at læse brugsanvisningen omhyggeligt og afprøvet funktionerne. Hvis noget er galt vil man også have tid til at få det byttet.

I øvrigt er danmark ikke særligt dyrt med kameraer. Men se jer for , der kan spares en del ved at købe det rigtige sted.
Hvis i ikke i forvejen er godt kendt med mere avancerede kameraer vil jeg varmt anbefale et Canon ixus eller Power shot model. Der er adskillige i hver kategori.

Det er godt med en rigtig søger, og ikke bare et billedvindue bagpå. Det kan ikke ses i solskin, uanset hvad reklamerne siger. Husk over 6x zoom findes kun på dårlige linser, når vi taler om småkameraer.

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 09-12-12 12:24

Vi har selv et Nikon D5000. Super godt kamera. God tur

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-12-12 14:26

100% enig i det første afsnit, transor skriver !!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-12-12 17:15

Du skal ikke satse på den Nikon, hvis du ikke i forvejen er ret dreven i fototeknikken. Desuden er det en udgået model. Men uden tvivl et dejligt kamera for den rette person.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-12-12 17:10

Tænk på garantibestemmelser.