/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Skat generelt
Fra : sirenita
Vist : 894 gange
150 point
Dato : 09-12-12 00:50

Hej,

Dette spørgsmål er vedr. hvor meget men generelt betaler i skat af sin løn.
Det er rigtig mange år siden jeg sidst betalte skat i DK.

Jeg ved godt at det er meget individuelt, men i store træk. Hvordan beregnes ens fradrag inden betaling af skat, hvad faktorer spiller ind?

Hvis man sad i lejelejlighed?
Hvis man sad i lejelejlighed og hvis man samtidig havde huslån (i et andet EU land)

Tak for svar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-12 01:03

Citat
hvor meget men generelt betaler i skat af sin løn

Kommer jo an på dine fradrag, men i grove træk 35-45%

Citat
Hvis man sad i lejelejlighed?
Hvis man sad i lejelejlighed og hvis man samtidig havde huslån (i et andet EU land)

Det ændrer intet - du kan ikke fratrække renter af udenlandske lån i udenlandske ejendomme (eller rettere renterne) - KUN hvis lånet er optaget i DK (bank o. lign) kan renter fratrækkes.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 09-12-12 05:03
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-12-12 13:05
Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 09-12-12 17:54

Hej alle,

Jeg kan da forstaa at jeg kan fratraekke renterne paa mit huslaan.

Er det alle renter?

Mvh.
Sirenita

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-12 18:06

Citat
Jeg kan da forstaa at jeg kan fratraekke renterne paa mit huslaan.

Så forstår du forkert - du kan IKKE trække den slags fra i DK...

De skal fratrækkes i det land de betales....

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 09-12-12 21:25

hej Refi,
Ifoelge Thyregod8, saa kan man og jeg har selv fundet
http://boligiudlandet.com/spoerg-eksperten/spoerg-eksperten-spoergsmaal/
her skal der scrolles helt ned i bunden og saa er det naestsidste spoergsmaal.
Du siger man ikke kan, andre siger man kan??
Hvis det var ja, at det kan man, var det saa alle renter?

Mvh.
Sirenita

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 150 point
Dato : 10-12-12 07:42

Jamen så held og lykke

Jeg taler af egen erfaring...

Vi har ejendom både i Tyskland og Frankrig.

Renterne på det tyske lån kan fratrækkes da lånet er optaget i en tysk bank med dansk cvr. nummer - dvs. skat får renteudgifterne oplyst af banken.

Det franske lån er IKKE optaget med dansk cvr. hvorfor skat IKKE kan kontrollere rigtigheden - derfor INGEN fradrag - det kan KUN fradrages i Frankrig.

Regnskaber udføres af Deloitte - jeg må formode de har mere styr på reglerne end en eller anden "expert" der udtaler sig på en hjemmeside.

Citat
Ifoelge Thyregod8, saa kan man

Og der er netop pointeret at det KUN er i visse tilfælde - sååååå

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-12 07:46

Prøv blot at forestille dig alle de "besynderlige" renteaftaler man kunne lave i udlandet for derefter at fratrække dem i et andet land

Godkendelse af svar
Fra : sirenita

Dato : 12-12-12 01:10

Tak for svaret refi.

Du har jo fuld ret til pointene.
Jeg erfarer selv hvad skat siger i en fremtid, til mine renter.
Takker