/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
GSM alarm til mere end 4-5 personer
Fra : Eyvind
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 06-12-12 19:55

Hej.
Der har lige været noget i Tv 2 om alarmer og GSM.
Jeg har surfet rundt for at finde et system med mere end de sædvanlige 4-5 der kan sendes til.
Det er såmænd ikke et kæmpe alarmanlæg jeg leder efter, men mest at kunne sende SMS automatisk til 7- 10 modtagere.
Men ikke gennem et firma - det skal være direkte.
Er der nogen som kender sådan et anlæg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-12 19:58

Vender tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-12-12 07:34

PRO1 styringen fra Kinnan kan sende til 10. Det er egentlig en fjernstyring til varmepumper, men den har en ekstra indgan du kan trigge - og som sagt kode i hvertfald ti numre ind i.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-12-12 08:17
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-12 09:43

Tak 3773 - det ser da lovende ud................hvad mon prisen så er?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-12 11:50

Ca 3000,- + et simkort. Og skal du bruge den til alarm, skal du lægge en nøgleboks eller kontakt oveni, + et par bevægelsessensorer og evt et relæ.

Sådan en bette installation kan jeg designe på et øjeblik.

Du får så:

Besked hvis sensoren trigges.
Besked ved strømudfald
Besked ved genindkobling
Besked ved for lav temp (og vist nok også for høj)
Du kan forespørge på rumtemperaturen
Du kan tilkoble noget ekstra du kan tænde slukke via mobilos.
Og havde du en Luft/luft VP i rummet kunne du fjernstyre den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-12 13:26

Ok men det bliver nok lidt rigeligt for at kunne sende til 10 modtagere............det kan gøres for 2 stk af de alm. anlæg til 1/3 pris.
Men ellers tak for tilbud.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-13 17:19

Tak for svaret 3773. Tja dit svar var jo godt nok - men lidt overkill til mit behov.
Derfor laver jeg et nyt spørgsmål omkring noget billigere.