/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Gennemsigtig clipart
Fra : 1991
Vist : 748 gange
500 point
Dato : 05-12-12 10:19

Jeg har Adobe Photoshop 7. OG Paint Shop Pro 9.
Jeg har før kunnet lave de forskellige clipart mere eller mindre gennemsigtige.
Nu har jeg prøvet at finde ud af hvordan - men har opgivet.
Hjælp

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 05-12-12 10:35

Der var et sted i programmet hvor man kunne gøre gennemsigtigheden fra 1 til 100%.

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 500 point
Dato : 05-12-12 12:45

Opret et nyt lag/layer og indstil gennemsigtigheden/opacity her. Hokus pokus!

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 05-12-12 14:02

Det har jeg prøvet - men ikke lykkedes.
Men hvis du skriver lige nøjagtigt hvad jeg skal gøre detaljeret - så ville det afgjort hjælpe.
Og i hvilket program

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 05-12-12 14:09

Jeg havde et clipart i JPG format som jeg hentede - derefter gik jeg op i Layers , new raster layers
Som den kalder raster 1.
Nu står der godt nok Opacity her gør jeg det til 20 men der sker ikke noget.
Det var i Paint Shop pro 9

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 05-12-12 14:12

Har du prøvet som wibbi siger og derefter klikke base-layer væk?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-12 14:17

Du skal gemme billede som png eller gif før at transperant virker!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-12-12 21:22

Jeg bruger Blending options i Photoshop - layers. Her kan du "skrue" ned for billedet fra 0 - 100. Svært at forklare, når jeg ikke har programmet igang

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 05-12-12 23:45

Jeg taler om Photoshop. Jeg har selv CS6, men fremgangsmåden er den samme. når du har din fil åben, åbner du et lag, som lægger sig ovenpå dit billede, og det kan du ikke se. Men når du "skruer" ned for opacity/gennemsigtighed virker det. når det passer dig, kan du sammenkopiere de to lag og gemme som hvad du har lyst til.

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 06-12-12 00:04

Jeg bruger CS5, og ved et layer der allerede er rasterized, der kan man enten højreklikke og tage blending options og ændre lidt i transparency der - ellers man kan lige over listen af layers skrue ned for fill og opacity (hvilket begge i bund og grund er gennemsigtighed) Mulighederne er uendelige, håber virkelig det hjalp :)

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 06-12-12 15:57

Tak for svaret wibbi.

Det var i Paint Shop Pro 9 jeg fandt svaret.
Efter mange gode indlæg fra flere.
Jeg gik op i New Layers Group efter at have hentet det på gældende Clipart.
Her kunne jeg ændre Opacity (gennemsigtighed) må det hedde.

Tak til alle.