/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sikkerhedskopier - filnavn og placering
Fra : Ysseven
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 03-12-12 17:07

Hej derude,

Min bærbare har igennem længere tid brokket sig over, at der ikke er plads nok til sikkerhedskopierne på D, og at jeg skal lave plads.

Jeg spekulerer nu på, om den altid skifter den seneste ud med den nye - eller om den bare laver et hav af dem, indtil der ikke er mere plads tilbage... Og hvad hedder den slags filer, og hvor gemmer de sig?

Jeg kører med Windows 7.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-12-12 17:32

Du bestemmer jo selv om du vil lave sikkerhedskopier til D...

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-12-12 18:53

Hej Ysseven
Du kan se hvor dine sikkerhedskopier lægger sig, inde i kontrolpanelet/system sikkerhed/
Men mon ikke dine filer lægger på D-drevet eller back-up drevet, hvis du har flere harddiske på din computer.

Inde i "sikkerhedskopiering eller gendan filer", kan du vælge tidspunkt hvornår du vil lave en sikkerhedskopiering. (hver søndag kl 1900) Eller du kan slå denne funktion fra og selv bestemme hvornår du vil lave en sikkerhedskopiering.

Og hvis du gerne vil havde fjernet nogle af gendannelse tidspunkter eller ryddet godt op på din computer kunne CCleaner hjælpe dig på vej. I CCleaner/tools-værktøjer er der en funktion som renser ud i gendannelse tidspunkterne. Utroligt simpelt program. http://www.piriform.com/ccleaner

Et andet program som kan holde styr og rydde op op din computer kunne f.eks være Advanced SystemCare 6. Programmet har en masse funktioner som kan bidrage til at din computer køre optimalt. Det er gratis men hvis man vil havde lidt flere funktioner med oveni, koster det lidt... http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

McBobo

Ps. HUSK at lave en back-up inden du begynder at rense rigtige godt ud med disse programmer. Der kunne jo gå noget galt.... Jeg selv har ikke haft nogle problemer med programmerne, men man ved aldrig.....